توضیحات اجمالی

در این مقاله سعی داریم سفری مجازی  به یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مناطق گردشگری ایران داشته باشیم. جایی که سایه درختان نخل روی شالیزارهای برنج افتاده است و نارنجی درختهای نارنج مستت میکند. روستایی وسط کویر با رودخانه ای دائمی…

با دوربین هنرچی همراه شوید. تا باهم گشتی در بهشت کویری ایران داشته باشیم . ارمیغان...

ازمیغان کجاست؟

ازمیغان، یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان خراسان جنوبی است. این روستا در ۴۰ کیلومتری شرق بخش مرکزی شهرستان طبس قرار گرفته است. روستایی که پیوند نخلستان و شالیزارهای برنجش لطفی عجیب به این منطقه بخشیده است.

وقتی وارد این روستای سرسبز با بافت قدیمی میشوید. بیشتر از هرچیزی کوچه باغهای سنگ فرش ورودی این روستا توجه شمارا به خود جلب میکند. درخت های گلابی و زرد آلوی روی شاخه ی درختان لبخند شیرینی را بر لبان هر بیننده ای می نشاند.

اکنون زمان  آن است که؛ پیاده روی کوتاهی در این روستا داشته باشیم تا با جاذبه های این روستا بیشتر آشنا شویم.

پیاده روی داخل آب، درختهای نخلی که از کنارش میگذری، سرسبزی باغهای میوه ای که از آن ها گذشتید و شالیزارهای پر برکت برنجش باعث میشود فراموش کنید که دقیقا در کدام لوکیشن جغرافیایی قراردارید. آیا امکان وجود این همه شگفتی  و زیبایی در کویراست؟!

پیاده روی  که ناخودآگاه مارا به سمت کوهی با برکه ای پر از آب کشاند. برکه ای پر از ماهی های ریز که کنارش با نیزارهای بلند زیباتر شده است. حالا این زیبایی را همراه با حرکتی که ماهی های برکه بر روی پاهای خسته تان  انجام می دهند؛ دوچندان کنید.

مسیرمان را ادامه میدهیم تا زمانی که به تخت عروس که یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز این منطقه است؛ ختم ‌شود. وسوسه دیدن تخت عروس در تنگه کوه باعث میشود که با همان لباس برتن وارد آب شوید.

همان گونه که در دل تنگه کوه پیش میروید در میان آب تخته سنگ بزرگ سفیدی که با آب محاصره شده است به چشمتان میخورد؛ گویی همان تخت عروس است.

لحظه ای توقف کنید؛ نشستن و سکوتی که در میان این سایه آفتاب برایتان رقم میزند میتواند ساعت ها شمارا به آرامش و سکوت دعوت کند.

از آنجایی که این تنگه ها بسیار ناهموا و دارای عمق های مختلفی هستند؛ به هیچ عنوان داخل آب شنا نکنید زیرا بسیار خطرناک هستند و امکان غرق شدن وجود دارد.

با سفر به این منطقه وتماشای نو ماه شب بر روی کوه ها، سکوت برکه، نسیم بین نیزارها و ستاره های آسمانش لذت سفرتان را دوچندان کنید.

مطالب مرتبط


دیدگاه ها