توضیحات اجمالی

چه طور یک حوله حمام مناسب را از بین حوله های مختلف تشخصیص دهیم؟ ما در هنرچی تلاش کردیم سلیقه‌ ها، کیفیت ها و بودجه‌ های مالی متفاوتی را برای خرید این محصول ایرانی دستبافت و کاربردی پوشش دهیم تا بتوانید یک انتخاب مناسب و درست داشته باشید.

در دسته حوله‌ های حمام در سایت هنرچی شما 4 نوع متفاوت را خواهید دید. اگرچه بهترین پیشنهاد ما به شما استفاده از حوله تن پوش تماما پنبه، یا همان حوله لباسی است، اما در این مقاله سعی می کنیم تا چهار نوع متفاوت حوله حمام را معرفی کنیم. حوله تن پوش به تناسب دوخت، الگو، میزان پارچه و گلدوزی بهای بالاتری از حوله‌ های ساده مستطیلی با همان الیاف 100 درصد پنبه دارند.

حوله‌ های تن‌ پوش یا حوله لباسی تمام پنبه

حوله تن پوش یا همان حوله لباسی مناسب‌ ترین پوشش برای بدن بعد از حمام است. یکی از مشکلات عمده حوله تن پوشی که شما تا امروز استفاده می کردید، بزرگی و حجم بالا و گاها سنگینی حوله است. این حوله ها به طور کلی بر پایه ترکیب الیاف پنبه‌ ای و پلی استر هستند. هرچه میزان پنبه در بافت حوله بیشتر باشد قدرت جذب آن بالاتر است؛ زیرا پنبه تنها سلولی در طبیعت است که تا 50 برابر حجم خود آب جذب می کند. این موضوع مهم ترین تفاوت حوله دستبافت پنبه ای هنرچی  با حوله صنعتی است. حوله تن پوش های هنرچی فوق العاده سبک هستند و حجم کمی را در کیف یا ساک شما اشغال می کنند که می تواند بهترین گزینه در زمان مسافرت و استخر باشد.

حوله حمام دستبافت تمام پنبه درجه کیفی 1

 حوله حمام تمام پنبه درجه کیفی 1 جزء با کیفیت‌ ترین حوله‌ های دستبافت در خراسان جنوبی است. حوله‌ ای که در تار و پود از الیاف پنبه خالص تشکیل شده است. این حوله ها تراکم بافت بسیار بالایی دارند و اصولا در رنگ‌ های محدودتر ارائه می شوند. این حوله ها با ابعاد 200*110 و 180*58  و 172*105 ارائه شده است، تا بتواند کاربردهای مختلفی مانند حوله حمام  بزرگسال  و حوله استخری را داشته باشد. یکی از مشخصه‌ های ظاهری این حوله حمام درجه کیفی 1 رنگ مات آن است زیرا اگر حوله شما الیاف ویسکوزی داشته باشد، درخشش و روشنی رنگ آن بیشتر می شود.

 

حوله حمام تراکم بالا و درجه کیفی 2

در حوله حمام تراکم بالا و درجه کیفی 2 الیاف به کار رفته، ترکیبی از پنبه و ویسکوز است که نسبت الیاف پنبه آن به الیاف ویسکوزی بیشتر می باشد به همین دلیل ظاهری لطیف‌ تر و کیفیتی پایین‌ تر نسبت به حوله حمام درجه کیفی1 دارند؛ اما تراکم بافت آن ها نسبتا خوب است. این حوله‌ ها در دو دسته سفید و رنگی ارائه می شوند. اگر به دنبال یک حوله حمام با کیفیت بالا برای کودکتان هستید حوله حمام ویسکوزی کودک با تراکم بالا پیشنهاد مناسبی برای شما است.

حوله حمام درجه کیفی 3

حوله حمام درجه کیفی 3 شامل حوله‌ هایی می شوند که به لحاظ تراکم بافت، پایین و از نظر الیاف تنها ویسکوز در تار و پود آن به کار رفته است. اصولا و به صورت خانه به خانه در روستاهای مرکز حوله بافی خراسان جنوبی بافته می شوند و نظارت خاصی بر تولید آن ها نیست. بنابراین نمی توان کیفیت بالایی را برای آن ها برآورده کرد. تراکم بافت این حوله ها کم و طبعا نازک‌ تر هستند به همین منظور قیمت کمی نیز دارند. این دسته از حوله‌ها از زمستان 98 دیگر در انبار هنرچی تکرار نشده است. تنها دلیل قرار گرفتن این دسته از حوله ها در این مقاله، بررسی، نقد و برآورد قیمتی است. 

دلیل پیشنهاد هنرچی برای استفاده از حوله دستبافت

شما با داشتن این حوله های دستبافت ویژگی های جدیدی را تجربه می کنید. این اصلی‌ ترین دلیل تاکید ما بر معرفی این محصول دستبافت ایرانی است. در ادامه لیست مختصری از مزایای این حوله‌ ها بیان شده است:

  • الیاف ارگانیک و 100% پنبه خالص 
  • امکان جذب آب تا  50 برابر حجم خود
  • سبکی و وزن کم یک گزینه مناسب برای حمل در سفر
  • خشک شدن سریع و جلوگیری از باقی ماندن رطوبت و ایجاد بوی بد
  • لطافت بالا بدلیل نداشتن پرز مصنوعی 
  • شستشوی ساده و راحت آن با دست یا ماشین لباسشویی
  • مناسب برای پوست‌‌‌‌های حساس به دلیل داشتن الیاف ارگانیک
  • بدون هیچگونه پرز در شست و شو 

 

با حوله حمام دستبافت هنرچی بیشتر آشنا شوید

علت دوخت وسط حوله حمام دستبافت چیست؟

در حوله دستبافت یک قانون همیشگی وجود دارد و آن این است که، اگر بخواهیم کیفیت بافت، تمیزی و تراکم حوله یک دست باشد نباید عرض "دار" حوله بافی بالاتر از 70 سانتی متر باشد. به همین دلیل اگر حوله با عرض بالاتر از 70 سانتیمتر خریداری می کنید، حتما از دوخت دو حوله با عرض کمتر کنار هم بدست آمده است. دوخت وسط حوله‌ های با عرض بالا به این دلیل است.  در ادامه انواع حوله حمام را مورد بررسی قرار می دهیم.

حوله حمام دستبافت را قبل از استفاده بشویید!

 یک مرحله قبل از بافت حوله، ریسندگی الیاف پنبه است. در این مرحله هر چقدر خلوص پنبه بالاتر باشد، نخ شدن سخت‌ تر و پنبه مدام گسیخته می شود. برای انسجام الیاف نیاز به اسپری مداوم آب و روغن است. بعد از ریسندگی الیاف چندین بار شسته و آماده بافت می شود؛ اما هنوز هم مقداری از مولکول‌ های روغن در بین الیاف باقی می ماند. حوله حمام تمام پنبه بافته شده نیاز مجدد به شست و شو دارد. پیشنهاد می کنیم بعد از خریداری حوله برای بالا رفتن جذب آب، آن را 2 الی 3 دفعه با مواد شوینده مناسب بشویید.

مطالب مرتبط


۱۶ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۱۶ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۱۶ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها