توضیحات اجمالی

سازمان بهداشت جهانی استفاده از یک ماسک پارچه‌ای را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا روی ماسک جراحی سه لایه توصیه میکند. در این مقاله با نوعی ماسک پارچه‌ای سه لایه تهیه شده با پارچه دستبافت پنبه خالص آشنا می‌شوید. ماسکی که علاوه بر وظیفه محافظت در مقابل ویروس کووید 19، بدلیل کاهش تعریق و رطوبت پوست زیر ماسک، به کاهش آکنه کمک میکند.

ششم آوریل 2021 سازمان CDC (مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری امریکا) بعد از انتشار خبر رسمی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر لزوم استفاده همزمان از ماسک پارچه‌ ای و ماسک جراحی در سایت خود اعلام کرد. هنرچی، شرایطی که برای ماسک پارچه ای توسط CDC اعلام شد را به صورت خلاصه در این مقاله لیست می‌کند:

ویژگی های ماسک پارچه ای مناسب برای کاهش انتقال ویروس کرونا:

1- ماسک پارچه‌ای حداقل دو لایه باشد، قابل شستشو باشد و از الیاف تنفس پذیر (نه الیاف مصنوعی و پلاستیکی) تهیه شود. 

2- به صورت کامل دهان و بینی را بپوشاند. 

3- بین صورت و ماسک در دو طرف فاصله نداشته باشد و کاملا روی صورت بنشیند.

4- سیم روی بینی داشته باشد تا از نشت هوا از بالای صورت جلوگیری کند.

مهم ترین نکته این خبر این بود که ترکیب یک ماسک پارچه‌ای با ویژگی های بالا، همراه با ماسک جراحی، به طور چشمگیری خطر انتشار ویروس را کاهش می‌دهد.

انتخاب ماسک پارچه ای مناسب!

یکی از عوارض مشخص ماسک‌های مرسوم بازار، آسیب به پوست به صورت، ظهور جوش‌ و آکنه در ناحیه چانه و بالای لب است؛ که در مدت استفاده از ماسک صنعتی قطعا همه ما با این عوارض رو به رو شده ایم. دلیل این اتفاق نداشتن اولین شرطی است که سازمان CDC اعلام کرد: رعایت نشدن شرط 1 از مجموع شرایط ذکر شده در بالا که منجر به جمع شدن بخار تنفس و مرطوب شدن فضای این ناحیه به مدت طولانی می‌شود.

اغلب پارچه‌های مورد استفاده برای تهیه ماسک های پارچه‌ ای علی رغم ظاهر زیبا و رنگی، از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند. عرق کردن، چرب شدن پوست و باز شدن منافذ و ایجاد جوش، اثر اتفاقی است که در زیر ماسک غیر استاندارد برای پوست می‌افتد. برای جلوگیری از این اتفاق آزار دهنده به دنبال ماسکی باشید که از الیاف پنبه خالص تهیه شده باشد. 

ماسک پنبه ای سه لایه چه کمکی به شما می‌کند؟

ماسک‌ پارچه ای پنبه ای هنرچی دارای دو لایه پارچه‌‌ دستبافت است که بر خلاف الیاف مصنوعی در طبیعت تجزیه می‌شود. رواج مصرف این محصول دستساز به جای ماسک‌هایی با الیاف مصنوعی، به چرخه طبیعی زمین کمک می‌کند. الیاف پنبه ای در ماسک سه لایه هنرچی مانع ایجاد عرق شده و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند. وجود جیب در فضای داخلی ماسک پنبه ای این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از لایه ملت بلون در آن استفاده کنید. کافیست مقداری لایه ملت بلون را به راحتی از داروخانه تهیه کنید و قبل از هر بار استفاده برشی از آن را داخل ماسک قرار داده تا ایمنی ماسک بالا برود. ملت بلون لایه اصلی و مهم برای جلوگیری از نفوذ میکروب و ویروس است. اگر با پوشیدن ماسک پارچه‌ای روی یک ماسک جراحی یکبار مصرف مشکلی ندارید، می‌توانید ماسک پارچه‌ای را بدون لایه ملت بلون استفاده کنید.

مزایا خرید ماسک پارچه ای پنبه ای هنرچی

این ماسک سه لایه همراه با یک نگهدارنده کشی برای پشت سر در یک کیسه پارچه‌ ای ارائه شده است. این موضوع به شما کمک میکند:

  • اگر بند پشت گوش در طولانی مدت باعث آزار شما شد از آن استفاده کنید.
  • اگر صورت لاغری دارید براحتی با تنظیم این بند، ماسک را روی صورت خود محکم کنید تا شرط سوم CDC برای ماسک استاندارد برآورده شود.
  • ممکن است نیاز باشد هنگام خوردن و آشامیدن ماسک را از صورت خود بردارید؛ وجود کیسه پارچه ای کمک می‌کند تا با قرار دادن ماسک داخل کیسه از آلوده شدن ماسک جلوگیری کنید.
  • در قسمت بالای ماسک بین دو لایه پارچه، سیم فلزی برای محکم شدن روی صورت تعبیه شده است. این شرط چهارم سازمان CDC برای یک ماسک استاندارد پارچه‌ای است.

برای خرید ماسک پارچه ای پنبه ای هنرچی اینجا کلیک کنید

شستشوی ماسک:

ماسک را براحتی و به صورت مرتب هر روز بعد از استفاده بشوئید. با توجه به الیاف پنبه خالص در بافت تار و پود پارچه این محصول دستساز، از آب ولرم و صابون برای شستشو استفاده کنید. بخصوص اگر در بین ماسک های پارچه ای هنرچی از ماسک رنگ مشکی استفاده می‌کنید، به هیچ وجه با پودر آنزیم دار شست و شو را انجام ندهید. بعد از شستشو، ماسک را در معرض آفتاب خشک کنید. یا با اتو کاملا ضد عفونی کنید.

 

مطالب مرتبط


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها