توضیحات اجمالی

در این مقاله سه شوینده مطمئن برای داشتن موهای سالم را میشناسیم

همه ما برای شستن مو اولین گزینه‌ای که استفاده کردیم انواع شامپو است که با توجه به بودجه خود تلاش در انتخاب یک شامپوی خوب برای شستن و سلامت مو داشته‌ایم. مطمئنا شما نیز شامپوهای مختلفی را امتحان کرده‌اید تا نهایتا دست به انتخاب شوینده مخصوص خود زده باشید. اما در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین روش شستن مو در راستای سلامت مو و پوست با مواد ارگانیک و طبیعی آشنا کنیم.

سه شوینده سالم برای موهای شما

قبل از هر چیز لطفا ویدیوی زیر را ببینید تا بتوانید براحتی از سه شوینده سالم معرفی شده، شامپو بار مناسب موی خود را انتخاب کنید.

 

 

برای استفاده از این سه شوینده عالی در داشتن موی سالم بهتر است چند نکته مهم را بدانید. شستن مو با شامپو بسیار متفاوت از شست و شوی مو با شامپو بار یا همان صابون مخصوص مو است. 

با دقت بالایی آبکشی کنید

وقتی از شامپوهای مرسوم بازار برای شستن موی خود استفاده میکنید، کف بسیار زیادی که حاصل وجود سولفات خطرناک در فرمولاسیون شامپو است باعث می‌شود مدت زمان طولانی تری آبکشی کنید و کف را از موی خود خارج کنید. اما یکی از چالش‌های استفاده از شامپو بار این است که بدانید با توجه به عدم وجود SLS یا سولفات در این محصولات بهداشتی دستساز کاملا ارگانیک، موقع شست و شو کف زیادی را نخواهید دید. با این حساب به محض رفتن زیر دوش آب تصور میکنید موی شما تمیز شده و آبکشی را خیلی زودتر از همیشه متوقف میکنید که کاملا غلط است. باید با آرامش و با استفاده از یک شانه مخصوص موی خیس آبکشی را ادامه دهید تا کاملا کف و آلودگی شسته شده با صابون از موی شما خارج شود.

از ماسک موی داخل حمام استفاده کنی

استفاده از شامپو بار به دلیل دارا بودن گل سرشو به احتمال زیاد نیاز به استفاده از ماسک مو را برای شما تقویت می‌کند. به این منظور حتما از ماسک مویی استفاده کنید که نیاز به آبکشی داشته باشد. استفاده از ماسک مو، اثر روغن‌های بجا مانده از صابون مخصوص مو روی کف سر و ساقه مو را کم می‌کند پس اگر می‌خواهید تقویت حاصل از روغن‌های شامپو بار را حفظ کنید ترجیحا شست و شو و استفاده از ماسک مو را کوتاه کنید. 

اجازه دهید پوست شما به شوینده‌ی جدید عادت کنید

شوینده‌ی مو یکی از مهم‌ترین محصولات پوستی است که باید بر اساس نیاز و خواسته خود موارد مختلفی را تست کرده تا به محصول مناسب خود برسید. اما اگر قصد دارید به جمع افراد زیادی که دنبال سالم‌ترین شوینده برای موهای خود هستند اضافه شوید لطفا به مویی که سال‌ها با شامپو شسته شده فرصت دهید تا به شوینده جدید عادت کند و پوست کف سر بر اساس شوینده جدید چربی ترشح کند. 

هر شامپو بار چه مدت استفاده می‌شود؟

اگر اندازه موی شما متوسط است و روزانه یک بار از شامپو بار استفاده کنید هر شامپو بار برای مصرف حدود 1/5 الی 2 ماه شما کافیست. این مقدار کاملا به خصوصیات فردی هر یک از شما در مصرف شوینده بر می‌گردد. 

مطالب مرتبط


دیدگاه ها