توضیحات اجمالی

گیوه یک کفش تابستانی خنک است که به دلیل داشتن قابلیت شست و شو بسیار محبوب فصل گرما است.

امکان شست و شوی گیوه یکی از نکات مثبت این کفش تابستانی است. در صنایع دستی ایرانی ارائه شده در هنرچی، انواع گیوه زنانه و گیوه مردانه با تنوع بالایی از طرح و رنگ یکی از حوزه‌های موفق فعالیت ماست. در طول این سال‌ها به کرات روی طرح و نوع زیره کار شده است. در همه این تلاش‌ها قابلیت شست و شوی گیوه و حفظ سلامت آن در نظر گرفته شده تا بتوان این کفش تابستانی خنک را با اطمینان بیشتری انتخاب کرد.

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش تمیز کردن گیوه از گرد و خاک

 اگر موقع خرید گیوه، انتخاب شما گیوه مشکی یا گیوه سورمه ای بوده است احتمالا زودتر از نمونه گیوه سفید گرد و خاک را نشان می‌دهد. نکته مثبت قضیه اینجاست که اصولا در انواع گیوه هنرچی، گیوه مشکی و گیوه سورمه‌ای با نخ ابرایشم مصنوعی بافته شده است. رویه بافته شده با این نخ خیلی زود و راحت تمیز می‌شود. اگر حجم گرد و خاک گیوه شما زیاد نیست براحتی با یک دستمال خیس تمیز روی سطح گیوه بکشید و در چند ثانیه آن را تمیز و عاری از گرد و خاک کنید.
این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین روش تمیز کردن گیوه از گرد و خاک است. اما اگر گیوه سفید دارید یا بیشتر از حد معمول کثیف شده است باید گیوه را به صورت کامل بشوئید. 

شست و شوی گیوه

برای شست و شوی گیوه بر حسب میزان کثیفی و رنگ گیوه از پودر یا مایع بدون آنزیم استفاده کنید. با یک فرتچه یا با کف دست رویه‌ی گیوه را کفی کرده و سپس مطابق ویدیوی زیر آبکشی کنید. دقت کنید گیوه را برای خشک شدن در معرض جریان هوا و به صورت وارونه قرار دهید. در صورتی که دمای آب شست و شوی گیوه به سمت آب گرم یا داغ برود بافت رویه شل خواهد شد، بنابراین به این نکته در شست و شو دقت کنید. 

 سوال مهم در شست و شوی گیوه

یکی از پرتکرارترین سوالات در شست و شوی گیوه در مورد ثبات رنگ گیوه و به خصوص رودوزی سوزندوزی شده یا گلدوزی روی گیوه است. این نگرانی به خصوص در مورد افرادی که قصد خرید گیوه سفید را دارند بیشتر طرح می‌شود. در صنایع دستی هنرچی قبل از ارائه یک محصول نو، تلاش می‌شود تا تمام جوانب استفاده کاربردی از آن در نظر گرفته شود. رودوزی و سوزندوزی‌های بکار رفته روی انواع گیوه زنانه و گیوه مردانه از منظر شست و شو و سلامت در حین این کار بررسی شده است و در صورت رعایت نکات فوق نیاز به هیچ نگرانی در خصوص شست و شو و استفاده از گیوه نیست. برای اطمینان از عدم رنگ دهی رودوزی در گیوه سوزندوزی لطفا به بخش مد و پوشاک هنرچی بروید و انواع لباس سوزندوزی را مشاهده کنید. 

مطالب مرتبط


۱۱ مرداد ۱۴۰۱
با توضیحات اویس مسئول گروه تولیدی تحفه حصیر جنوبی در مورد تفاوت میوه درخت نخلی که محصولات حصیری محکم و مقاوم آنها...
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
در این ویدیو به طور کامل تفاوت حوله صنعتی و دست بافت را به صورت تصویری بیان کردیم. اگر تازه با هنرچی و حوله دستبافت...
۱۱ مرداد ۱۴۰۱
در این ویدیو باهم در مورد النگوهای پرفروش هنرچی میبینیم. النگوهای پشمی با دو سایز مختلف پوشیده میشود تا شما بدانید چرا ما...

دیدگاه ها