توضیحات اجمالی

وجود جوش روی پوست صورت و بدن معمولا آزار دهنده است و هر کدام از ما دنبال راه حلی برای از بین بردن این جوش‌ها روی سطح پوست خود هستیم. در این مقاله در مورد جوش روی ناحیه پشت بدن صحبت و ارائه راهکاری برای پاکسازی این ناحیه از بدن می‌پردازیم.

جوش پوست یا آکنه اتفاق شایعی که حتما همه ما تجربه کرده‌ایم. نقاط مختلفی از پوست بدن می‌تواند درگیر این فرایند شود. کمر از جمله نقاطی است که دارای بیشترین تعداد غدد چربی است از طرفی جز نواحی بدن است که کمتر در جریان شست و شوی منظم قرار می‌گیرد، با این حساب برای ایجاد جوش پوست و آکنه مستعدتر است. اما خبر خوب اینجاست که با شناخت دلایل ایجاد این اتفاق می‌توانیم مانع از رخ دادن آن بشویم.

عوامل موثر در ایجاد آکنه یا جوش کمر

اینکه چه چیزی سبب ایجاد آکنه و جوش می‌شود نیاز به به بررسی‌های دقیقی دارد، اما به طور کلی فاکتورهای ساده‌ای در روتین زندگی ما وجود دارد که شناخت آنها و رعایت کردن این موارد می‌تواند به حفظ و بهبود وضعیت پوست از این منظر کمک کند.

مهمترین عامل جوش کمر، عدم شست و شوی صحیح!

پشت در مقایسه با سایر نقاط بدن به دلیل دسترسی نامناسب ، کمتر تحت شست و شوی صحیح و کامل قرار می‌گیرد. در حالیکه ناحیه پوستی بزرگی از بدن است که همیشه در معرض تعرق و جمع شدن آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. وقتی راه تنفس پوست و فولیکول‌ها با چربی و سلول‌های مرده بسته شود پوست دچار آکنه و جوش می‌شود. استفاده از ابزار شست و شویی که به این منظور مناسب سازی شده، مانند تهیه یک لیف کمری می‌تواند مشکل دسترسی را حل کند. در بین انواع لیف کمری، استفاده از نمونه لیف لوفا حوله اسفنجی کمری تهیه شده از گیاه اسفنجی لوفا تاثیری چند برابری در بهبود این وضعیت دارد. لوفا قادر به انجام یک لایه برداری دلچسب و مناسب پوست در این ناحیه با دسترسی سخت است. این وضعیت به شکل قابل توجهی در بهبود شرایط آکنه و جوش کمک کننده است. 

سایر عوامل ایجاد آکنه یا جوش کمر

به طور کلی دیگر عوامل ایجاد این وضعیت پوستی شامل سلول‌های مرده، باکتری آکنه زا، موی فرو رفته در پوست، اپیلاسیون، گرما و تعرق، نامتعادلی هورمونی و پوست چرب است. با شناخت تک تک این عوامل در روتین زندگی خود و راه‌های مقابله با این عوامل می‌توان باعث بهبود این وضعیت شد.

راه‌های درمان آکنه یا جوش کمر

جوش و آکنه پشت درجات شدت مختلفی دارد. گاهی به صورت جوش‌های ریز و قرمز در سطح پوست پراکنده است و گاهی به صورت جوش‌های ملتهب و نسبتا بزرگ. برای درمان، پیشگیری و بهبود آنها راه‌های مختلفی ارائه شده است. ما در این مقاله از سایت هنرچی آنها را به دو دسته خانگی و پزشکی تقسیم نمودیم تا بتوانید به تناسب شرایط خود از آن استفاده کنید.

راه‌های خانگی برای درمان جوش و آکنه کمر

راه‌کارهای خانگی برای درمان جوش و آکنه کمر بسیار زیاد است. در اینجا منتخبی از راه‌کار خانگی ذکر شده که باید به تناسب نیاز و پوست خود بهترین مورد را انتخاب و به صورت مکرر استفاده کنید.

روغن درخت چای

این روغن خواص آنتی باکتریال بسیار قوی دارد و برای بهبود التهابات پوستی مانند انواع آکنه موثر است. بخش صابون دستساز در هنرچی حاوی یک صابون غنی شده با این روغن به نام "صابون ذغال اکتیو درخت چای" است. اگر در سطح پوست خود (صورت یا بدن) دچار جوش‌های مکرر می‌شوید حتما یک دوره سه ماهه از این صابون ضد جوش قوی استفاده کنید. 

عسل

عسل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی طبیعی دارد و به خوبی می‌تواند باعث کاهش آکنه شود. حداقل 20 دقیقه سطح پوست مستعد یا دارای آکنه را با عسل بپوشانید و بعد شست و شو دهید.

جو دو سر

جو دو سر یکی دیگر از مواد طبیعی با خواص ضد التهابی است. روزانه در آب وان حمام یک فنجان جوی دو سر بریزید و حدود 20 دقیقه در آب بمانید. با توجه به اینکه شست و شو صحیح یکی از عوامل اصلی پیشگیری از آکنه و جوش پشت است، پشنهاد می‌کنیم که از ترکیب عسل و جو دوسر را در صابون شیر عسل جو ارگانیک هم به منظور شست و شو و هم به منظور بهبود آکنه پشت استفاده کنید. 

چای سبز

چای سبز را دم کنید و بعد کم شدن داغی با پنبه آن را روی پشت ماساژ دهید. چای سبز حاوی پلی فنول است و تاثیر مثبتی در کاهش آکنه دارد. مصرف چای سبز به صورت خوراکی نیز مزایای قابل ملاحظه‌ای دارد. 

زردچوبه و روغن نارگیل

زردچوبه غنی با ماده ای به نام کورکومین است، زردچوبه را با آب یا در حالت کامل تر با روغن نارگیل به صورت یک خمیر در آورده و روی پوست به مدت 20 الی 30 دقیقه ماساژ دهید. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است. این مواد خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و جلوی باکتری ایجاد کننده آکنه را می‌گیرد. 

راه های پزشکی برای درمان جوش و آکنه کمر

اگر جوش کمر یا آکنه کمر التهابی، پر تکرار و غیرقابل درمان با روش‌های مراقبتی ساده باشد، باید وارد فرایند پزشکی در درمان آکنه شد. در این روش انواع کرم‌های موضعی، سرم‌های ضد جوش، قرص‌های هورمونی و لیزر پوست می‌تواند کمک کننده باشد. اما تمامی این روش‌ها باید زیر نظر پزشک استفاده شود. 

چطور از بروز جوش کمر جلوگیری کنیم؟

جوش پوست و آکنه معمولا در ایام نوجوانی بروز پیدا می‌کند ولی ممکن است که در سایر مراحل زندگی هم در اثر رعایت نکردن نکات بهداشتی پدیدار شود. با رعایت موارد زیر می‌توانیم مانع از بروز جوش کمر شویم:

  • از پوشیدن لباس جذب مخصوصا در زمان پیاده روی، ورزش و تعرق خودداری کنیم.
  • بعد از تعرق حتما حمام کنید و در استحمام از یک لیف کمری یا ابزار شست و شوی مناسب برای پشت استفاده کنید.
  • در صورتی که اهل آفتاب گرفتن هستید حتما از ضد آفتاب سبک و بدون چربی استفاده کنید.
  • در صورتی که در ناحیه پشت دچار آکنه یا جوش ملتهب شدید از فشار دادن آن خودداری کنید، این کار باعث افزایش تعداد آنها در نواحی اطراف می‌شود. 

پیشنهاد مناسب هنرچی برای سلامت پوست

یکی از شاخه‌های فعالیت مهم هنرچی در ارائه محصولات دستساز، ارائه محصولات بهداشتی مطمئن برای سلامت پوست است. لوفا یک نوع لیف گیاهی برای شست و شو همراه با لایه بردای پوست است که تا سال‌های قبل از ترکیه وارد ایران می‌شد. اما امروز به لطف و همت کشاورزان متخصص، این محصول به صورت داخلی تولید و با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از سه نوع لیف لوفا حوله اسفنجی مخصوص شستن روزانه صورت، شست و شوی بدن و به خصوص برای شست و شوی پشت به صورت یک لیف کمری است. لیف لوفا از الیاف گیاه لوفا تهیه شده و نقش لایه برداری پوست و پاکسازی آن از سلولهای مرده را به عهده دارد. قدمی ساده که می‌تواند به سادگی مانع از ایجاد جوش و آکنه در اثر تجمع سلول‌های مرده و بسته شدن فولیکولهای پوستی باشد. پیشنهاد می‌کنیم فرایند مراقبت از سلامت پوست را در محصولات دستساز هنرچی با صابون‌های دستساز تکمیل کنید. 

مطالب مرتبط


۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها