توضیحات اجمالی

تشخیص نوع پوست اگر چه باید توسط پزشک متخصص انجام شود اما شما به راحتی می توانید نوع پوست خود را در خانه تعیین کنید. خرید محصولات مراقبتی مطابق با نوع پوست از اهمیت بالایی برخوردار است و محصولی که متناسب با نوع آن ترکیب و ساخته شده باشد، تأثیر بیشتر و بهتری روی پوست خواهد داشت. 

قبل از اینکه در مورد تشخیص نوع پوست صحبت کنیم اجازه بدهید به این موضوع اشاره کنیک که یکی از فعالیت‌ های اصلی و مهم ما ارائه انواع صابون دستساز است. امروزه با تنوع بالایی از لوازم آرایشی و بهداشتی رو به‌ رو هستیم و ممکن است در انتخاب درست آنها دچار سردرگمی شویم، بنابراین قبل از هر اقدامی به شما توصیه می‌ کنیم این مقاله را با دقت مطالعه نمایید تا با ساده ترین روش نوع پوست خود را تشخیص داده و صابون ارگانیک مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

برای شناخت نوع پوست خود بهتر است با ناحیه T و U صورت خود آشنا شوید:

 شناخت انواع پوست صورت:

انواع پوست در چند گروه دسته‌ بندی شده اند؛ هر گروه ویژگی ها و راه های مراقبتی خاص خود را دارند که باید به درستی تشخیص داده شوند

  • پوست خشک: معمولا در این نوع پوست، فرد احساس خارش و کشیدگی و پوسته‌ پوسته شدن نقاطی از صورت مثل دور لب ها و بینی را تجربه می کند.
  •  پوست چرب: احساس چربی و درخشش زیادی به‌ ویژه در ناحیه T صورت دیده می شود؛ اگر در پوست صورت خود نیم ساعت پس از شست و شو احساس چربی کردید،نوع پوست شما چرب است.
  •  پوست مختلط: این دسته از افراد در ناحیه T صورت،پوست چرب و روی گونه ها، چانه و دور لب پوست خشک و معمولی دارند.
  • پوست معمولی:اگر شما روی بینی و پیشانی خود احساس چربی بیش از حد نمی کنید و گونه های شما دچار خارش و خشکی نمی شود؛ پوست شما کاملا معمولی است.
  • پوست حساس: افرادی که جزء دسته حساس هستند، پوست مستعد آکنه و ملتهبی دارند که با کوچک ترین تغییر در روند شست و شو، صورت آن ها قرمز و دچار خارش می شود.

 روش های تشخیص نوع پوست:

همان طور که گفته شد درست ترین روش مشورت با پزشک متخصص پوست است؛ اما می توانید از روش های ساده زیر برای تشخیص نوع پوست خود کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که نوع پوست شما می تواند در گذر زمان تغییر کند.

روش اول، بررسی و تشخیص نوع پوست بعد از شست و شو

صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و بعد از نیم ساعت شرایط را مطابق یکی از حالت های زیر بررسی کنید.

  • با یک دستمال نخی و تمیز منطقه T صورت را تمیز کنید اگر روی دستمال ذرات کوچک چربی دیده شد؛ یا اگر بعد از چند ساعت پوست شما حالت براق به خود گرفت و نیاز به شست و شوی مجدد داشت، شما پوست چربی دارید. 
  • اگر بعد از شست و شو در پوست، احساس خشکی، کشیدگی و خارش می کنید یا هرگز احساس رطوبت کافی در نواحی مختلف صورت خود ندارید، نوع پوست شما خشک است. در این حالت، ممکن است در شست و شو با شوینده ی نامناسب دچار پوسته پوسته شدن نواحی مختلف صورت شوید.
  • اگر بعد از شست و شو در ناحیه T صورت خود احساس تمیزی و در گونه‌ها احساس خشکی می کنید، دارای پوست مختلط هستید.
  • اگر بعد از شست و شو، اصلاح و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار قرمزی و خارش شدید در پوست صورت خود می شوید، شما پوست حساسی دارید و باید در انتخاب محصول شست و شوی صورت دقت کافی را داشته باشید. حتی الامکان از صابون ارگانیک و گیاهی استفاده کنید.
  • اگر شامل هیچ کدام ازین شرایط نمی شوید باید به شما تبریک بگوییم چون پوست شما معمولی است و طبعا مراقبت کمتری می طلبد.

روش دوم، تشخیص نوع پوست با بررسی ظاهری

برای این روش تشخیص نوع پوست، مقابل آینه بایستید. اگر در سطح صورت خود التهاب، قرمزی نسبتا زیاد و پوسته پوسته شدن را مشاهده کردید، شما پوست خشک و حساسی دارید. اما اگر صورت شما در ناحیه پیشانی،  چانه و بینی و یا گونه ها براق بود، پوست چربی دارید. اگر چرب بودن و براقی را در ناحیه T و خشکی و التهاب را در ناحیه U مشاهده کردیدف قطعا پوست مختلطی دارید.

روش سوم، "اندازه منافذ" راحت ترین روش تشخیص نوع پوست

تعداد و اندازه منافذ باز، راهنمای ساده ای در تشخیص نوع پوست است. اگر منافذ روی پوست، زیاد بزرگ نیستند، شما پوست معمولی دارید. چند قدم از آینه فاصله بگیرید. اگر از این فاصله دور هنوز هم میتوانید تمام منافذ باز پوست را ببینید قطعا شما پوست چربی دارید. اگر سایز منافذ پوست شما مختلف است؛ یعنی با دور شدن از آینه در بعضی قسمت ها منافذ را نمی توانید تشخیص دهید، یعنی پوست مختلطی دارید. در نهایت اگر روی صورت خود هیچ منافذ بازی نمی بینید، شما پوست خشکی دارید. 

 

  حالا که نوع پوست خود را شناخته اید، ما به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین صابون ارگانیک گیاهی را برای مراقبت ساده و بدون دردسر انتخاب کنید. برای دیدن صابون های دستساز هنرچی اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط


۲۰ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۰ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۰ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها