توضیحات اجمالی

یکی از پرتکرارترین سوالات از ما، در انتخاب حوله دست و صورت  این بوده که چه طور حوله دست و صورت مناسب از بین حوله‌های دستبافت هنرچی انتخاب کنم؟ ما در مجموعه کامل حوله‌ها تلاش کردیم با درجه بندی کیفی متفاوت و توضیحات صریح و صادقانه در خصوص نوع بافت، نوع الیاف و کیفیت بافت شما را به سمت مناسبت‌ترین محصول در خور بودجه در نظر گرفته هدایت کنیم. اما دراین مقاله  مشخصا شما را برای خرید حوله دست و صورت راهنمایی میکنیم.

حوله دست و صورت جزء ضروریات شست وشوی روزانه و از اصلی ترین تولیدات صنایع دستی هنرچی در خراسان جنوبی است. حوله وسیله شخصی که در روز بارها استفاده میشود و فاکتورهای کیفیت، پنبه ای بودن و آبگیر بودن مهمترین فاکتورهای انتخاب آن است. تصور غلطی وجود دارد که فکر می‌کنیم جذب آب به وجود پرز و میزان ضخامت حوله بستگی دارد! در صورتی که با استفاده از این حوله‌های دستبافت متوجه میشوید این برداشتی کاملا غلط است. شما در دسته حوله های هنرچی، حوله‌ دستبافتی را خواهید شناخت که هیچ یک از این معیارها را ندارد و بالاترین قدرت جذب آب را دارد. در ادمه 3 نوع حوله دست و صورت هنرچی را معرفی میکنیم و امیدواریم شما به سادگی بتوانید حوله مناسب خود را انتخاب کنید.

حوله دست و صورت درجه کیفی1

نام حوله دست و صورت درجه کیفی1 را به باکیفیت ترین حوله دستبافت هنرچی در دسته حوله های دست و صورت اختصاص داده ایم. حوله‌ ای که در تار و پود از الیاف تماما پنبه خالص تشکیل شده است. تراکم بافت بسیار بالایی دارد و اصولا در رنگ‌های محدودتر و ماتی ارائه میشود. طراحی این دسته حوله دست و صورت مختص تیم هنرچی است. 

بر اساس نیاز و خواسته مشتریان محترممان ابعاد حوله‌ها را به اندازه حدودی 40*50 و 75*54 و90*58  سفید و رنگی  در نظر گرفته‌ایم تا بتواند کاربردهای مختلفی مانند حوله دست و صورت کودک، حوله دست و صورت بزرگسال و حتی سایزی متناسب با پیچیدن دور مو به عنوان حوله خشک کن مو را داشته باشند. 

احتمالا در لحظه اول با این حوله دست و صورت شوکه میشوید!

حوله‌هایی که درجه کیفی 1 دارند، نیاز به چندین بار شست و شوی کامل (تاکید میکنیم کامل نه فقط آب کشی) دارد تا به قدرت جذب آب لازم برسد. الیاف پنبه خالص در ریسندگی باید به طور پیوسته در معرض اسپری آب و روغن باشد تا پنبه قابلیت ریسندگی و یک دست شدن به صورت نخ را داشته باشد. بعد از ریسندگی الیاف چندین بار شسته میشوند تا این روغن خارج شود. با این حال موقع بافته شدن پارچه، مولکولهای روغن باقی‌مانده کنار هم قرار میگیرند و دوباره نیازمند شست و شو است. پس لطفا حداقل سه بار حوله دست و صورت درجه کیفی 1 را در ماشین لباسشویی با دمای معتدل بشوئید و بعد استفاده کنید.

حوله دست و صورت تراکم بالا یا درجه کیفی 2

الیاف بکار رفته در بافت حوله دست و صورت تراکم بالا ترکیبی از الیاف پنبه و ویسکوز با درصد بالاتر پنبه است. این حوله‌ها کیفیت پایین‌تری نسبت به حوله دست و صورت درجه کیفی1 دارند. ظاهری لطیف‌تر دارند اما تراکم بافت بسیار خوبی دارند. این حوله‌ها هم در سه دسته سفید و رنگی و راه راه در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد. در  این بین پیشنهاد قوی ما به شما استفاده از حوله دست و صورت تراکم بالای هفت رنگ است. هفت رنگ نوع نخ ویسکوزی است که در بافت این حوله متراکم بکار رفته است. حوله‌هایی که در سایت عنوان درجه کیفی 2 دارند، تراکم بافت خوب دارند اما الیاف آن پنبه خالص نیست.

حوله دست و صورت با درجه کیفی3:

حوله دست و صورت با درجه کیفی3 شامل حوله‌های دست و صورتی بوده که به لحاظ تراکم بافت، پایین و از نظر الیاف تنها دارای الیاف ویسکوز در تار و پود است. اصولا حوله‌هایی که به صورت منسجم در یک کارگاه با مدیریت یکسان بافته نمیشود و به صورت خانه به خانه در روستاهای مرکز حوله بافی خراسان جنوبی جمع آوری میشود، نمیتواند کیفیت بالایی را برآورده کند. این حوله‌ها قیمت کمتری دارند، همان طور که گفتیم تراکم بافت کم و طبعا نازک‌تر هستند.

ویژگی متمایز کننده حوله دست و صورت دستبافت هنرچی چیست؟

  • حوله  دست و صورت دستبافت هنرچی رج به رج با الیاف تمام پنبه  و ویسکوزبافته شده است لذا در چمدان یا گوشه کمدتان جایی بسیار کمی اشغال میکند.
  • قدرت جذب آب بسیار بالایی بواسطه خلوص الیاف پنبه‌اش دارد. زیرا پنبه تنها سلول طبیعت است که 50 برابر حجم خودش آب جذب میکند.
  • در شستشو و استفاده این حوله دست و صورت دستبافت شاهد هیچ پرزی نخواهید بود.
  • بواسطه الیاف پنبه‌اش خیلی زود خشک میشود و با این ویژگی هرگز بوی نامطبوع رطوبت را در خود نگه نمیدارد .
  • استفاده از حوله دست و صورت دستبافت هنرچی برای افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی هستند و برای پوست لطیف کودک که عادت به کشیدن حوله روی پوست دارد، به شدت توصیه میشود.

تولید حوله دستبافت در صنایع دستی ارائه شده در هنرچی به اصطلاح توبافی نامیده می‌شود. حوله ها در واقع پارچه های دستبافت با الیاف پنبه ای هستند که بهتر از حوله صنعتی نقش یک حوله را ایفا میکنند به همین دلیل از گذشته دور کاربرد حوله داشتند. با این حال در اتاق فکر هنرچی هر روز به این فکر کردیم که چه کاربرد متفاوت و مفیدی برای این پارچه دستبافت میتوان در نظر گرفت. در ارائه حوله به لطف خدا و استقبال مشتریان موفق بودیم و حالا مشغول ارائه محصولات جدیدی با این پارچه دستبافت ارگانیک هستیم مانند انواع دندانگیر کودک، کامفورتر نوزاد و حتی انواع چشم بند خواب پنبه ای

مطالب مرتبط


۱۱ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۱۱ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۱۱ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها