توضیحات اجمالی

در این مقاله قراره تجربیات یک عکاس حوزه کودک رو در اختیارتون قرار بدیم تا براحتی بتونید برای عکاسی از کودکتون اقدام کنید.

در ابتدا، باید بهتون بگم برای وجود یه چنین شگفتی توی زندگیتون واقعا بهتون تبریک میگم و از صمیم قلبم امیدوارم بهترین لحظه ها رو در کنارش ثبت کنید. لازمه بدونید که من در طول چندین سالی که شغلم عکاسی بوده، در مورد عکاسی از نوزاد به نکاتی رسیدم که حالا اونا رو باهاتون به اشتراک میذارم. من پوراندخت هستم و در حال حاضر عکاس و ادیتور مجموعه هنرچی.

هدفتون از این عکس چیه؟ برای چه کاربردی میخواین؟

توی گام اول برای عکاسی کودک شما باید یک هدف و ایده‌ی مرتبط با هدف رو برای خودتون مشخص کنید. مثلا یه زمانی شما عکسی رو برای آپلود کردن در یک پیج شخصی لازم دارید.

اما گاهی شما عکسی رو برای دیوار خونه یا اتاق نوزاد نیاز دارید.

 پس داشتن یک ایده ی خوب و مناسب با هدف عکاسیتون خیلی خیلی مهمه!! حالا فرض کنید که هدفتون مشخصه مثلا یک عکس برای جشن یک ماهگی نوزادتون میخواید؛ چطور باید ایده های خوب براش پیدا کنید؟

بهترین ایده ها برای عکاسی نوزادم رو از کجا پیدا کنم؟

همه مون توی چنین شرایطی با یک گوگل کردن ساده تقریبا به اکثر اونچه که دنبالشیم دست پیدا میکنیم. حالا اگر مامان با حوصله تری هستید من پیشنهاد میکنم یه سری به اینستاگرام و پینترست هم بزنید و حتی گاهی آپارات و یوتیوب هم ویدیوهای آموزش ژست نوزاد خوبی دارن اگر یه مقداری بیشتر وقت بذارید! منم چندتا پیشنهاد خوب براتون دارم:

 عکاسی بدون لباس:

 عکاسی نوزاد با مادر:

 عکاسی نوزاد خواب در یک سبد، اگر آتلیه دارید در انتخاب سبد عکاسی نوزاد دقت کنید. ما در هنرچی سبدی منعطف، بسیار بادوام و دستبافت از حصیر مقاوم نخل بلوچی تهیه کرده‌ایم. برای داشتن این سبد عکاسی نوزاد اینجا کلیک کنید.

 

چند نکته مهم که باید موقع عکاسی از نوزادتون رعایت کنید

وقتی که تمام ایده هاتون رو سر جمع کردید چندتا نکته دیگه هست که انتظار میره بهشون توجه کنید.

انتخاب زمان مناسب:

هر نوزادی یک قلق خاصی داره و شما باید زمانی رو برای عکاسی انتخاب کنید که نوزادتون در با حوصله ترین حالت خودش باشه!

 

انتخاب مکان مناسب:

محیط عکاسی از نوزاد علاوه بر شرایط دمایی خاص که مطمئنا خودتون رعایت میکنید باید آرامش و تمیزی مناسب حال نوزاد رو هم داشته باشه و در عین حال زیبایی و جذابیت لازم برای عکس رو هم فراموش نکنید.

 

انتخاب سرگرمی مناسب:

شما در حین عکاسی احتیاج خواهید داشت که نوزاد رو با یه وسیله ای سرگرم کنید، اکسسوریی که هم جذاب باشن و هم بی خطر! مثل دندانگیر و عروسک و اسباب بازی... اگر در بازه نوزادی از کودک عکاسی میکنید، پیشنهاد میکنم از اکسسوری‌هایی مثل دندانگیر مینمیال و ارگانیک استفاده کنید. و اگر بالاتر از سن نوزادی عکاسی رو انجام میدید حتما از اسباب‌بازی‌های چوبی برای داشتن یک عکس مینیمال و زیبا استفاده کنید.


مطالب مرتبط


۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها