توضیحات اجمالی

یکی از مهم‌ترین سوالات مطرح شده در خرید شامپو بار یا صابون مو نحوه استفاده از آن است. در این مقاله با هم نگاهی به مهمترین نکات استفاده از شامپو بار داریم.

از اینکه برای سلامت موهای خود مهمترین قدم یعنی انتخاب شوینده سالم را برداشتید خوشحالیم. شامپو بار یا همان صابون دستساز جامد مخصوص مو در صورتیکه به درستی مصرف شود می‌تواند ضامن سلامت موهای شما باشد. اما عمدتا سوالات پرتکراری در مورد نحوه استفاده از شامپو بار پرسیده می‌شود. بر این اساس سعی کردیم در این مقاله یک جمع بندی مفید از پاسخ به سوالات شما را قرار دهیم. فراموش نکنید شستن مو با شامپو بار یا صابون بسیار متفاوت از شستن با شامپوی صنعتی است.

مهمترین نکات استفاده از شامپو بار

آبکشی دقیقتر و طولانی‌تری انجام دهید.

اگر از شامپو بار برای شستن موی خود استفاده می‌کنید به این نکته مهم دقت کنید که کف شامپو بار از روی موهای شما با اولین جریان آب حذف خواهد شد اما این به معنای پایان آبکشی و تمیز شدن مو نیست. شامپوی صنعتی سرشار از SLS یعنی همان پودر کفزای شیمیایی است. کف شامپو روی مو بسیار زیاد است و طبعا شما آبکشی را آنقدر ادامه می‌دهید که این کف از موهای شما خارج شود. اما در شامپو بار ارگانیک هنرچی حتی یک گرم SLS بکار نرفته و لذا کف حاصله از شستن مو با شامپو بار کم است. اشتباه اینجا پیش می‌آید که شما آبکشی را سریع متوقف می‌کنید در حالیکه مو شسته شده با نیاز به آبکشی دقیق‌تری دارد. 

لطفا با استفاده از یک شانه چوبی، حرکات ریز رفت و برگشتی آرامی روی پوست سر داشته باشید تا علاوه بر تمیز شدن پوست کف سر از روغن‌های گیاهی صابون دستساز، منجر به گردش خون و تقویت مو و بهبود ریزش مو شود.

اجازه دهید مو شما به شوینده جدید عادت کند.

اگر بعد از استفاده از شامپو بار ، آبکشی دقیقی انجام می‌دادید و در روزهای اولیه استفاده احساس خشکی و در هم رفتگی مو را داشتید لطفا به پوست سر خود کمی زمان بدهید تا به صابون ارگانیک جدید شما عادت کند. بعد از حدود یک هفته الی ده روز استفاده، پوست سر شما به محصول جدید عادت کرده و می‌داند چه مقدار چربی باید ترشح کند تا مو سالم‌تر بماند.

از نرم کننده یا ماسک موی داخل حمام استفاده کنید.

 ممکن است شما بعد از استفاده از شامپو بار و آبکشی دقیق نیاز به استفاده از یک نرم کننده داشته باشید. این نیاز را می‌توانید بر اساس جنس موی خود، ضخامت تار مو و آسودگی شانه کشی بعد از حمام تشخیص دهید. یکی از اصول شستن مو با شامپو بار این است که درصدی از روغن‌های مفید و گیاهی داخل صابون مو روی ساقه مو به جا بماند، اما این را بدانید که استفاده بیش از حد از نرم کننده باعث پاک شدن این اثر مفید روغن‌ها روی ساقه مو خواهد بود.

استفاده از شوینده سالم مانند انواع صابون ارگانیک مخصوص مو می‌تواند در کنار نکات مهم دیگری که برای سلامت مو در مقاله "مراقبت مو با سه نکته مهم و بسیار ساده" یاد شده باعث داشتن موهایی براق و شاداب، جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو شود.

مطالب مرتبط


۲۶ خرداد ۱۴۰۱
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۶ خرداد ۱۴۰۱
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۶ خرداد ۱۴۰۱
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها