توضیحات اجمالی

خانم‌ها عاشق استفاده از رنگ و زیورآلات هستند. زیورآلات الزاما به طلا و جواهر ختم نمیشود. طوریکه که اگر به مدل‌ها و ستاره‌های سینما در دنیا نگاه کنید، اصولا در استایل خود از زیورآلات مختلفی بهره میبرند. در این مقاله باهم 10 مدل از زیورآلات زنانه منحصر به فردی که جز صنایع دستی خلاق و هنری لحاظ میشود را میبینیم.

زمان استفاده از زیورآلاتی که تنها طلا و جواهر باشد به پایان رسیده است. طوریکه در استایل افراد معروف هم شما تنوع بالایی از زیورآلات دستساز و رنگی را میبنید. علاقه بشر به زیورآلات و زیبایی باعث شده تا امروز شاهد تولید انواع مختلفی از زیورآلات در شاخه های مختلف صنایع دستی باشیم. از زیورآلاتی که با فلزهای طلا و نقره درست میشد که بگذریم، میتوانیم زیورآلات دستساز رنگی متنوعی در رشته های فعال صنایع دستی ایرانی ببینیم. ما در هنرچی میزبان به روزترین زیورآلات دستساز رنگی هستیم.

انواع زیورآلات رنگی در شاخه های مختلف صنایع دستی

در بین رشته های صنایع دستی، بعضی از آنها مختص تولید زیورآلات بودند، مانند تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به شکل زیورآلات دستساز یا تراش انواع فلز قیمتی و نیمه قیمتی برای تولید این دسته محصولات. اما در این مقاله میخواهیم به چند مورد از زیورآلات دستساز رنگی اشاره کنیم که در حوزه هایی تولید میشوند که تا قبل ازین به عنوان فضایی برای تولید این دسته محصولات شناخته شده نبودند. مانند

1- زیورآلات برگرفته از انواع سوزندوزی (سوزن دوزی) ایرانی (needlework jewelry)

2- زیورآلات میناکاری (enamel jewelry) 

3- زیورآلات چوبی و تلفیق آنها با فلز 

4- زیورآلات جدیدی مانند انواع رزین 

در این طیف متنوع، زیورآلات سوزندوزی بلوچی و زیورآلات میناکاری پرطرفدارترین و در عین حال دسته‌ای از نفیس‌ترین زیورآلات رنگی هستند. در دسته زیورآلات سوزندوزی انواع گردنبند و رومانتویی، دستبند، گوشواره بزرگ یا ظریف و پابند دیده میشود. در ادامه چند نمونه محبوب از زیورآلات دستساز رنگی که در استایل بازیگرها و فشن بلاگرها دیده میشود را معرفی میکنیم.

زیورآلات سوزن دوزی

زیورآلات سوزن دوزی سرشار از رنگ و اصالت است. در ادامه چند مورد از زیباترین طرح های زیورآلات سوزندوزی را مشاهده میکنید. تصویر زیر برگرفته از لباس معروف سوزندوزی شده فرح پهلوی است. این ست با ابعاد بزرگی در گوشواره مخصوص افراد علاقه‌مند به استایل‌های خاص است.

زیورآلات سوزن دوزی اصولا رنگ‌های گرم و شادی دارد. با این حال میتوان طرح گلشاه را با رنگی متفاوت و برپایه طوسی دید. با نمونه قبلی سایز گوشواره را مقایسه کنید.

بعضی از زیورآلات سوزندوزی که در هنرچی ارائه میشود، کاملا تراوش ذهنی یک ذهن خلاق است. رویا یکی از زیباترین ست‌های سوزن دوزی است که پریا دختر بلوچ ما، برای دیدن زیورآلات تصویر یک فیلم قدیمی خلق کرد. رویا یکی از زیباترین آثار خلق شده پریا به انتخاب مشتریان است.

زیورآلات سوزندوزی را با لباس و پوشش بیرون یا با لباس مهمانی براحتی ست میشود. اما تلاش کنید که از لباس ساده یا رنگ خنثی استفاده کنید. تا زیبایی و طرح و نقش زیور شما مشخص باشد. 

به این تصویر و زیبایی و همخوانی این ست زیورآلات سوزن دوزی با یک لباس مهمانی رسمی دقت کنید:

اما در بین زیورآلات سوزندوزی دستبند یکی از پرفروشترین‌ها در فرهنگ ماست. دستبندهای ظریف یا دستبندهای پهن با ترکیب رنگی بسیار زیبا که میتواند سلایق مختلفی را پوشش دهد.

دستبند سوزن دوزی بسیار ظریف با ترکیب رنگی منحصر به فردی از سبز سدری و آجری:

زیورآلات میناکاری

بعد از زیورآلات سوزندوزی، زیورآلات میناکاری جدیدتر و نوآورانه تر است. این بخش صنایع دستی را تا پیش از این به صورت ظروف  می‌شناختیم و حالا در قالب انواع زیورآلات زنانه و زیورآلات مردانه ارائه میشود. یکی از اکسسوری های محبوب میناکاری پابند است. استفاده از یک پابند میناکاری با دامن، شلوار مناسب  و یا با شلوارکی در مهمانی استایل متفاوتی به شما میبخشد. 

از زیورآلات زنانه بسیار جذاب در بخش زیورآلات میناکاری میتوان به نمونه زیر اشاره کرد که باز هم به افرادی که علاقه مند به گوشواره‌های بزرگ و متفاوت هستند پیشنهاد میکنیم.

نوع دیگری از پرفروش ترین زیورآلات میناکاری ست زیبای لاجورد است که آن را به افرادی که صورت گردی دارند و گوشواره و گردنبند کشیده میپسندند پیشنهاد میکنیم.

 با انتخاب تنوع مطلوبی از این زیورآلات دستساز میتوانید استایل منحصر به فردی در مهمانی یا روزمره خود بسازید. ما در هنرچی آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین زیورآلات دستساز رنگی و ایرانی به شما هستیم.

مطالب مرتبط


۱۴ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها