توضیحات اجمالی

استون ور یا stone ware نوعی تکنیک خاص در ساخت ظروف سرامیکی است. تکنیکی که در ظرف سرامیکی رگه‌هایی شبیه سنگ ایجاد میکند. در این مقاله با هم در مورد این ظروف منحصر به فرد میخوانیم.

سرامیک استون ور و دنیایی تغییر در صنعت سرامیک

حتما برای شما سوال پیش آمده سرامیک استون ور چیست؟ استون ور یک نوع بدنه رنگی با فرمولی خاص و جدا از تمام انواع گل های سرامیک است و از نوعی رس غنی با مواد گداز آور تشکیل شده که دمای پخت بالایی را به بدنه می‌دهد و هنرمند سرامیست می‌تواند تا دمای 1200الی1300 درجه آن را پخت کند. این نوع خاک یا گل استون ور که در ظروف مصرفی و تزئینی استفاده می‌شود فرمول یکسانی ندارند و ممکن است کار هر هنرمند یا تولید کننده با دیگری تفاوت داشته باشد و شما رنگ و طرح‌های متفاوتی در کارهای مختلف مشاهده کنید. در حال حاضر تعداد بسیار کمی کارگاه فعال صنایع دستی سرامیک با این سبک مشغول فعالیت هستند و هنرچی با یکی از ماهرترین سرامیست های این سبک در همکاری مشترک است.

آقای فرحی یکی از هنرمندان با ذوق و توانمندی است که با طراحی منحصر بفردی که دارند در سطح ایران شناخته شده هستند و ما افتخار همکاری با این هنرمند عزیز را داریم برای مشاهده نمونه‌های موجود در هنرچی به گالری هنرمند مراجعه کنید.

برتری استون ور به اغلب سرامیک‌ها

استقامت و کیفیت بالاتر در سرامیک استون ور

همانطور که گفتیم دمای پخت بدنه‌های استون ور اغلب بین 1200تا 1300درجه است، در حالی که بدنه‌های سرامیک معمولی تا نهایت 1100 پخته می‌شوند. پس بدنه‌های استون ور می‌توانند هنگام سرو نوشیدنی‌های داغ دمای بیشتری را تحمل کنند. ولی به خاطر داشته باشید برای هر نوع فنجان یا ماگ از هر جنس و حتی بهترین برند باید بعد از به جوش آمدن آب کمی صبر کنید تا از جوش بایستد سپس آن‌ را در فنجان خود بریزید تا شکستگی یا ترک لعاب در آن رخ ندهد.

رنگ و طرح غیر قابل تکرار در سرامیک استون ور

محصولاتی که از جنس استون ور هستند هیچ دو نمونه رنگ آن بدلیل فرمول خاصی که استفاده شده مشابه یکدیگر نمی‌شوند پس شما نمونه ماگ یا فنجانی که در اختیار دارید را در دست فرد دیگری نمی‌توانید پیدا کنید و یک رنگ‌بندی اختصاصی برای محصول خود دارید. با مشاهده نمونه‌های موجود در سایت هنرچی متوجه تفاوت‌های آن می‌شوید.

چرا محصولات سرامیک دستساز اولویت دارد

کارگاه های صنایع دستی که در حوزه تولید انواع سرامیک دستساز فعالیت دارند در ایران ودنیا بسیار زیادند. این کارگاه های تولیدی محصولاتی را تولید می‌کنند که نسبت به نمونه صنعتی گران تر هستند. اما چرا کماکان رونق کسب و کارشان بیشتر می‌شود و مردم تمایل بیشتری به خرید این محصولات سرامیک دستساز دارند؟ دلیل این موضوع به طرح های نوین، تکراری نبودن و تناسب این محصولات دستساز برای هدیه دادن برمی‌گردد. 

در بین تمام محصولات دستساز سرامیکی، به شما نوشیدن چای یا قهوه را در یک فنجان سرامیکی دستساز یا یک ماگ خاص پیشنهاد میکنیم. نوشیدنی در محصولات سرامیکی گرمتر دیرتر از دهان می‌افتد و سرد میشود. 

مطالب مرتبط


۰۴ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۰۴ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۰۴ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها


امید فتحی امید فتحی در ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۴:۱۶

سلام این ظروف رو تو ماکروفر هم میشه گذاشت ؟

هنرچی هنرچی در ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳:۰۹

سلام بله مشکلی ندارد