توضیحات اجمالی

اهل داشتن یک فنجان یا ماگ مخصوص خودت هستی؟ در محل کار یا خانه اطرافیان میدانند این ماگ یا فنجان قهوه متعلق به شماست؟ خوشحالیم که با رعایت این نکات کوچک در روزمرگی زندگی به خودتان اهمیت می‌دهید. در این مقاله برای شما از زیباترین ماگ یا فنجان قهوه‌خوری دستسازی می‌گوئیم که یک محصول دستساز پرطرفدار است.

فنجان قهوه خوری یکی از محبوب‌ ترین خریدهای علاقه‌مندان به قهوه است. اگر قهوه خور ماهری باشید می‌دانید هر نوع قهوه، فنجان مناسب خود را دارد. شاید بتوانید انواع قهوه را در یک فنجان معمولی سرو کنید و مشکلی پیش نیاید ولی تصور نوشیدن یک شات اسپرسو در ماگ لاته کمی عجیب است. استفاده به جا از هر فنجان با تناسب نوع قهوه لذت نوشیدن آن‌ را چند برابر می‌کند. یکی از جذابیت های سایت هنرچی بخش ماگ و فنجان قهوه خوری آن است، که از بهترین نمونه های محصولات دستساز هنرمندان عزیز در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. ممکن است شمایی که این مقاله را می‌خوانید یکی از این طرفداران قهوه و ماگ دستساز باشید پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

علاقه به جمع آوری انواع ماگ دستساز

یکی از لذت بخش‌ ترین قسمت‌‌های زندگی طرفدارن قهوه، خرید طرح‌ها و مدل‌های مختلف ماگ‌ها و فنجان‌ قهوه خوری است. وقتی قهوه مورد علاقه‌تان را در فنجان یا ماگ می‌ریزید و آن‌ را بین دستان خود می‌گیرید و از گرمای دلچسب و عطر مطبوعش لذت می‌برید دنیا برایتان به جای بهتری تبدیل می‌شود. برای این حال خوب، قدم اول خرید یک ماگ خاص و منحصربفرد است تا یک عضو جدید در میان کلکسیون ماگ‌‌های شما باشد. برای دیدن ماگ‌های انحصاری استون ور طرح نیمانی هنرچی اینجا کلیک کنید.

طرفدارن قهوه، همیشه به سراغ سرو یک نوع آن نمی‌روند. عده ای به اسپوسو، کاپوچینو، امریکانو یا لاته علاقه دارند. بعضی از افراد ممکن است در طول هفته مدل های مختلف آن را درست کرده و روز خود را با قهوه جدیدشان شروع کنند. به همین دلیل نیاز است حداقل 3 الی 4 مدل ماگ و قهوه خوری در دسترس داشته باشند. افرادی که پایبند به یک مدل قهوه هستند معمولا یک ماگ یا قهوه خوری برای سرو نوشیدنی خود در آشپزخانه دارند؛ اما همین افراد ممکن است برای یک مدل قهوه خود طرح های مختلف ماگ سرامیکی را خریداری کنند. شما جزء علاقه‌مندان به کدام قهوه هستید؟

اسپرسو و شمار بی‌نظیری از طرفداران

اگر از علاقمندان قهوه اسپرسو هستید دیگر ماگ‌ها و فنجان‌های بزرگ به کار شما نمی‌آید و انتخاب شما به سمت شات‌ها و قهوه خوری‌های کوچک کشیده می‌شود. قهوه خوری استون ور طرح نیمانی سایزی مناسب برای سرو اسپرسو و قهوه ترک دارد. این فنجان را به عنوان قشنگ‌ترین و خاص‌ترین قهوه‌خوری صادارتی دستساز در محصولات دستساز ایرانی می‌شناسند؛ زیرا تکنیکی خاص در ساخت بدنه آن استفاده می‌شود که تعداد انگشت شماری از هنرمندان می‌توانند آن را اجرا کنند.

دلتان یک قهوه با طعم اسپرسو ولی با حجم بیشتر و کمی ضعیف‌تر میخواهد؟

شما به یک قهوه امریکانو نیاز دارید. قهوه امریکانو با اضافه کردن مقداری آب داغ به اسپرسو درست می‌شود؛ این کار باعث تضعیف کافئین اسپرسو می‌شود. برای طرز تهیه یک قهوه امریکانو دلچسب به این لینک سایت هنرچی مراجعه کنید. این را به خاطر داشته باشید حجم قهوه امریکانو از قهوه ترک بیشتر است، ولی نه به اندازه ای که در یک ماگ امکان سرو آن‌ را داشته باشید؛ زیرا حجم قابل توجهی از ماگ شما خالی می‌ماند پس شما باید از یک فنجان امریکانو کمک بگیرید. فنجان امریکانو سایز نسبتا کوچکی دارد که قطرآن کم و ارتفاع آن مقداری بلند است.

طعم دلچسب کاپوچینو با یک فنجان خاص

کاپوچینو از ترکیب اسپرسو با شیر بخار شده تهیه می‌شود. کاپوچینویی که خوب درست شده باشد بافت و غلظتی مناسب، در کنار طعم دل نشین قهوه و شیرینی بسیار کم حاصل از قند لاکتوز شیر دارند. حجم کاپوچینو بین 100 الی 180 میلی لیتر دارد. برای نوشیدن کاپوچینو بهتر است از ماگ‌ سرامیکی که دهانه نسبتا پهن و ارتفاع کم‌تری دارند استفاده کنید.

کدام جنس ماگ یا فنجان قهوه خوری مناسب تر است؟

ماگ و فنجان‌های مناسب برای سرو انواع قهوه در جنس‌های متفاوتی ارائه می‌شود. بهتر است با دانستن تفاوت جنس های مختلف ماگ انتخاب بهتری داشته باشید. در این بین، دو نوع زیر، کارایی بالاتری دارند.

شیشه:

تمام فنجان‌های صنعتی را با این متریال می‌بینید. مقاوم هستند اما در زیبایی هرگز قدرت رقابت با یک ماگ سرامیکی نقاشی شده دستساز را ندارد. شیشه عایق خوبی برای نگهداری گرما نوشیدنی داخل ماگ نیست؛ نوشیدنی شما دمای خود را به سرعت از دست می‌دهد و اگر لحظه ای از آن غافل شوید قهوه شما سرد می‌شود. خوردن یک چای یا قهوه، صرفا برآورده کردن نیاز جسمی انسان نیست. گاهی برای بهتر شدن حالمان به سرو قهوه یا چای روی می‌آوریم؛ پس بهتر است حواسمان به نوشیدنیمان باشد.

سرامیک:

ماگ‌های سرامیکی بخاطر جنس متفاوت و متریال استفاده شده در خاک آن قابلیت نگهداری کمی گرما را دارد؛ به همین دلیل باعث می‌شود قهوه شما دمای خود را دیرتر از دست بدهد. یکی دیگر از تفاوت های ماگ سرامیکی با شیشه ای این است که اگر ماگ سرامیکی را در دست بگیرید داغی آن نسبت به جنس شیشه ای آن کمتر دست شما را می‌سوزاند. سرامیک قابلیت دستساز بودن را دارد. حتما در گالری های هنری با ماگ سرامیکی دستساز که حاصل زحمات یک هنرمند است مواجخ شده اید. این محصولات دستساز با عشق ساخته شده و قابل مقایسه با نمونه های صنعتی آن نیست. 

مهمترین نکته در استفاده از فنجان و ماگ دستساز:

اگر از فنجان و ماگ دستساز استفاده می‌کنید باید حواستان باشد شوک دمایی به آن‌ها وارد نشود؛ زیرا امکان دارد لعاب رویه‌ی آن یا بدنه ترک بخورد. به همین منظور هرگز چای، آب جوش و مایع در حال جوشیدن را بلافاصله در فنجان یا ماگ نریزید. سه الی چهار دقیقه به مایع در حال جوشیدن زمان بدهید تا به دمای قابل تحملی برای بدنه ماگ و فنجان برسد. این اتفاق حتی فنجان شیشه‌ای صنعتی را دچار شکستگی می‌کند. در بین تمام ماگ و فنجان‌های سرامیکی دستساز، بالاترین مقاومت بدنه متعلق به فنجان و ماگ استون ور است که در محصولات آقای فرحی در سایت هنرچی می‎‌توانید اطلاعات آن را مطالعه و ماگ را خریداری کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط


۲۲ مرداد ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۲ مرداد ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها