توضیحات اجمالی

چشم بند خواب فقط برای افرادی که با وجود نور نمی‌توانند بخوابند نیست! خواب در تاریکی کامل ترشح ملاتونین در بدن را افزایش و خطر ابتلا به بیماری‌های مرگبار را کاهش میدهد. اگرچه این وسیله ساده اثرات مشخصی روی سلامتی دارد و به همه توصیه می‌کنیم اما در این مقاله مشخصا از تاثیرات آن می‌گوییم و بر این اساس می‌توانید تصمیم بگیرید آیا به چشم بند خواب نیاز دارید یا خیر؟

هدف اصلی استفاده از چشم بند خواب شبیه سازی تاریکی و فضای مطلوب خواب در شب است؛ بدون ارتباط با اینکه در چه ساعتی از شبانه روز قرار داریم. با چشم بند، تلاش ذهن برای بیدار ماندن و فکر کردن، سریع تر فروکش می‌کند. از طرفی پلک چشم ملزم به بسته شدن و بسته ماندن است. ملاتونین هورمون محرک خواب است که با قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی سطح آن کاهش می‌یابد؛ نور مصنوعی شامل نور ساعت یا گوشی موبایل، نور لامپ‌های خیابان، و اغلب نورهای مزاحم در اتاق خواب می‌شود. هنگام زدن چشم بند خواب، با جلوگیری از رسیدن این نورها به چشم، سطح ملاتونین افزایش پیدا می‌کند و خواب شما تنظیم می‌شود. 

مزایای استفاده از چشم بند خواب 

چشم بند خواب محصول دستسازی که ما در هنرچی نمونه ساده ای از آن را با پارچه دستبافت تمام پنبه ای تولید نمودیم، ابزاری ارزان و در دسترس که به راحتی در راستای سلامتی شما خدمت کند. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم.

کمک به خواب سریعتر و عمیق‌‎تر با چشم بند خواب

همه ما تجربه هجوم افکار مهم و غیرمهم، که خواب را از چشم ما فراری می‌دهد داریم. به جای کمک گرفتن از قرص خواب‌ آور، با مدیتیشن مخصوص خواب، روشن کردن یک شمع ارگانیک و سالم و بعد استفاده از چشم بند خواب، ذهن خود را به خوابیدن زودتر متقاعد کنید. رشد و پیشرفت خود در این مسیر را به یادآورید و تکرار کنید. انتظار نداشته باشید با دو شب انجام این اعمال، حریف اعتیاد به قرص خواب شوید. پس بهتر است به سلامتی جسم و روح خود اهمیت داده و با روش های سالم خواب خود را تنظیم کنید. یکی از مزایای چشم بند خواب این است که کمک می‌کند تا پلک چشم بسته بماند و نور که بزرگترین محرک در خواب ناآرام است را حذف کند. اغلب چشم بند ها 90 الی 99 درصد مانع نفوذ نور می‌شوند.

 

کمک به بهبود سردرد با چشم بند خواب

سردرد میگرنی علائم هشدار دهنده برای شروع دارد و هرگز ناگهانی شروع نمی‌شود؛ از درد کم شروع شده، پیک می‌گیرد و بعد فروکش می‌کند. بهتر است اگر در بازه شروع این درد هستید، حتما از چشم بند استفاده کنید تا ذهن مجاب به خوابیدن شود. چشم بند خواب، دو فاکتور مهم سردرد که استرس و نور است را کاهش داده و به تسکین آن کمک می‌کند.

رفع قرمزی و خشکی چشم ضمن استفاده از چشم بند خواب

اغلب اوقات قرمزی چشم مربوط به کار طولانی با وسایل اکترونیکی است. قرمزی چشم برای بهبود، نیاز به خوابی عمیق با چشمانی کاملا بسته دارد. بعضی از افراد به صورت مادرزادی با چشم نیمه باز می‌خوابند؛ پدیده‌ای که باعث خشکی و قرمزی چشم می‌شود. یکی از مزایای چشم بند خواب الزام چشم به بسته ماندن در طول خواب است که به شکل موثری میزان خشکی و قرمزی چشم کاهش می‌دهد.

سلامت پوست دور چشم با چشم بند خواب

در کمال تعجب استفاده از چشم بند خواب حتی روی سلامت پوست دور چشم قابل ملاحظه است. اگر چشم بند شما از جنس پنبه خالص و یا ابریشم طبیعی باشد، به دلیل عدم سایش پوست با روکش بالشت می‌تواند باعث کاهش چین و چروک دور چشم شود. چشم بند خواب پنبه ای و ابریشمی در ضمن خواب عمیق‌تر، قابلیت تنفس پذیری بالایی داشته که به کاهش آکنه کمک می‌کند.

عادت استفاده از چشم بند را از کودکی آموزش دهید!

شاید تجربه دیدن این صحنه را داشته باشید که چشم نوزاد را برای خوابی عمیق‌ تر با یک پارچه سبک می‌پوشانند. برای ایجاد این عادت در کودکان و خردسالان می‌توانید چشم بند خواب کودک تهیه کنید تا تشویق به استفاده از آن شوند. چشم بند خواب کودک موجود در سایت هنرچی با داشتن طرحی کودکانه و جذاب و پارچه کاملا ارگانیک یک خرید و هدیه بسیار مناسب برای فرزندانتان است.

خرید چشم بند خواب مناسب

1_ از خرید چشم بندهایی که الیاف مصنوعی دارند خودداری کنید؛ زیرا جلوی تنفس پوست دور چشم را گرفته و با تعریق باعث ایجاد چین و چروک می‌شود.

2_ بهترین انتخاب برای جنس چشم بند الیاف ابریشمی و پنبه ای است. برای تهیه چشم بند با الیاف ابریشمی باید هزینه زیادی کنید؛ بهترین گزینه خرید چشم بند پنبه ای بوده که با تمام بودجه ها قابل خریداری است.

3_ کش یا بندی که دور سر قرار می‌گیرد زیاد محکم نباشد تا با فشار به چشم، گونه و سر، شما را دچار ناراحتی کند.

4_ قوس روی بینی آن بیش از حد بزرگ یا کوچک نباشد؛ زیرا نور از آن عبور کرده و کارایی خود را از دست می‌دهد.

اگرچه حس زیبایی شناسی انسان همیشه همراه هر انتخاب ما است، با این‌حال توصیه می‌کنیم در مواردی که با سلامت شما در ارتباط است، بجای تمرکز روی ظاهر و زیبایی، روی کیفیت و کارایی متمرکز شوید. در بازار چشم بند خواب با طرح و رنگ‌های جذابی ارائه می‌شود. درصد زیادی از آنها با پارچه‌های حاوی الیاف مصنوعی تهیه شده که برای سلامت پوست بسیار مضر است. یکی از دسته‌های اصلی فعالیت ما در هنرچی بافت پارچه دستبافت در مقیاس کم به صورت دستی، با الیاف 100 درصد پنبه‌ای و آزمایش شده است. چشم بند خواب با طرح کودکان و بزرگسال با پارچه ارگانیک و رنگرزی کاملا طبیعی تولید می‌شود. برای خرید این محصول دستساز و مشاهده طرح های آن کلمه چشم بند را در سایت جستجو کنید.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط


۰۵ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۰۵ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۰۵ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها