توضیحات اجمالی

در این مقاله خواهید دید باید به چه فاکتورهایی برای سلامت اسباب بازیهای کودک دقت کرد؟ چه تفاوتی بین اسباب بازی چوبی صنعتی و دستساز وجود دارد؟ و چقدر ساده میتوان سلامت کودک را هدف قرار داد!

کودکان معمولا ساعت های زیادی در طول روز با اسباب بازی های خود مشغول می‌شوند؛ به همین دلیل داشتن کیفیت و ایمنی اسباب بازی آن ها بسیار مهم است. ما برای یک تجربه عالی، خرید اسباب بازی چوبی هنرچی را پیشنهاد می‌دهیم؛ این دستسازه های چوبی موجود در سایت، هنر دست پسری خلاق از شمال کشور است. این اسباب بازی ها استقامت بالایی داشته و از نظر ایمنی سالم ترین نوع آن است. لمس چوب و بوی آن باعث ارتباط بیشتر کودک با طبیعت می‌شود. شکل ساده این اسباب بازی های چوبی باعث می‌شود در دسته خاصی از رده سنی قرار نگیرد. در ادامه شما را با مزایای اسباب بازی چوبی دستساز بیشتر آشنا کرده و فاکتورهای سلامت آن را برای شما بازگو می‌کنیم.

نوع چوب، یک فاکتور مهم در خرید اسباب بازی چوبی

برای ساخت این اسباب بازی ها هیچ درختی قطع نشده است. با خرید اسباب بازی چوبی هنرچی نگران آسیب به طبیعت نباشید؛ زیرا تمام این اسباب بازی دستساز ساخته شده از تکه چوب هایی هستند که ممکن بود سر از کوره های ذغال در بیاورند. چوب های جمع آوری شده ابتدا باید پوست گرفته شده و قسمت های آسیب دیده آن جدا شود. چوب هایی که مشکوک به داشتن قارچ یا حشره باشند و یا در نیمه اول سال جمع آوری شده اند نیاز دارند تا پخته شوند. در نیمه اول سال، اصولا شیره درخت جاری می‌شود؛ در حالی که در فصل پاییز، مواد قندی از بین می‌روند. برای از بین رفتن مواد قندی و میکروارگانیسم‌ها، چوب درختان در آب جوش پخته می‌شود. زمان پخت برای قطعات کوچک بین 7 تا 9 ساعت و برای الوارها حدود 24 تا 36 ساعت است. با این کار امکان تغذیه حشرات از چوب از بین می‌رود. در چوب های صنعتی برای از بین رفتن قارچ احتمالی چوب، آن را ساعت ها در گازوئیل می‌خوابانند؛ اما در مورد چوب هایی که قرار است تبدیل به اسباب بازی شوند انجام این کار درست و اخلاقی نیست.

ایمنی بالای اسباب بازی چوبی دستساز

قطعات برش خورده به طور کامل سنباده می‌خورد؛ این باعث بالا رفتن ایمنی و جلوگیری از آسیب های سطحی به پوست کودک می‌شود. قطعات برش خورده طبق نقشه با دست و بدون بکارگیری میخ مونتاژ می‌شود؛ امنیت بالای اسباب بازی چوبی به دلیل عدم استفاده از پیچ و میخ در مونتاژ کردن و پولیش دقیق و چند مرحله ای است که هیچ زائده ای روی سطح اسباب بازی باقی نمی‌گذارد. استحکام چرخ ها و قطعات متحرک تست شده، سپس آماده ارائه به دستان کودکی می‌شود که سلامت جسمی و روانی اش پیش از هرچیز برای والدینش و جامعه اهمیت دارد. شما با خرید اسباب بازی چوبی هدیه ای بسیار ارزشمند برای کودک خود تهیه کرده اید.

اسباب بازی چوبی رنگ شده ممنوع!

اسباب بازی های چوبی اصولا با رنگ طبیعی چوب ارائه می‌شوند و فاقد رنگ هستند. در واقع رنگهای تیره و روشن چوب مربوط به قطعات چوب درختان مختلف است.

اما اگر اصرار به خرید اسباب بازی چوبی رنگی دارید، چند نکته را بدانید:

  • رنگ های شیمیایی که در اغلب اسباب بازی های چوبی دیده می‌شود، برای کودکی که اسباب بازی را ممکن است به سمت دهان خود ببرد بسیار خطرناک است. وسوسه زیبایی اسباب بازی رنگی ارزش به خطر انداختن سلامت کودک را ندارد.
  • بکار بردن رنگ های طبیعی در رنگ آمیزی اسباب بازی چوبی خطرات رنگ شیمیایی را ندارد؛ اما بسیار کمیاب بوده و به واسطه این اتفاق تاثیر بسیار زیادی روی بالا رفتن قیمت اسباب بازی چوبی شما دارد.
  • رنگ شیمیایی به صورت کامل بافت چوب را پنهان می‌کند و دیگر کودک از مزایای روحی لمس چوب محروم می‌شود.
  • رنگ اسباب بازی چوبی می تواند به راحتی از بدنه جدا شود؛ این امری بسیار خطرناک بوده و ممکن است کودک شما آن را ببلعد. کنده شدن رنگ، به بافت صاف و صیقلی اسباب بازی نیز آسیب زده و منجر به زبری آن می‌شود. یکی از ایمن ترین گزینه ها برای خرید هدیه کودک، اسباب بازی چوبی بدون رنگ و با بافت طبیعی چوب است.

  •  آخرین نکته این است که، جای کودکتان تصمیم نگیرید. دنیای تخیلی و پر از اکتشافات بچه ها نیاز به حواشی رنگی ما ندارد. این اسباب بازی های طبیعی و ساده، آنقدر در پرورش هوش و خلاقیت کودکتان موثرند که دیری نمی‌پاید شاهد رنگ‌آمیزی ماشین چوبی کوچکش به رنگ ماشین شما می‌شوید؛ دیدن این صحنه مهر تاییدی بر نحوه برقراری ارتباط کودک با دنیای اسباب بازی های چوبی و قابلیت پرورش خلاقیت او است

قیمت مناسب اسباب بازی چوبی هنرچی

اگر تحقیق کمی در مورد خرید اسباب بازی چوبی داشته باشید، به خوبی متوجه رنج بالای قیمت این محصول می‌شوید، به خصوص در مقایسه با اسباب بازی‌های پلاستیکی معمولی و فاقد استاندارد. اصولا اسباب بازی چوبی بخاطر مواد اولیه محدودتر در مقیاس بسیار کمتر از اسباب بازی پلاستیکی تهیه می‌شود. از طرفی اصولا اسباب بازی چوبی در دسته صنایع دستی و محصولات دستساز قرار می‌گیرد. تا اینجا براحتی می‌توان دلیل قیمت بالاتر را درک کرد. اگرچه در این مقایسه تمرکز ما روی محصول با کیفیت بالا و درجه کیفی 1 است. 

در سایت هنرچی شما خرید اسباب بازی چوبی دستساز را از کارگاه کوچک پسری جوان در خطه شمال ایران انجام می‌دهید. کسی که برای ساخت اسباب بازی‌ها از چوب های درختان بومی رها شده در جنگل استفاده می‌کند و اگرچه با اینکار تولید را در حد کمی نگه می‌دارد اما می‌تواند محصول با کیفیت بدون خطر زیست محیطی تولید کند. این تولید و عرضه مستقیم به شما کمک میکند تا خرید اسباب بازی چوبی را در هنرچی با بهای بسیار مناسبی انجام دهید. اگر به دنبال خرید هدیه ای مناسب و ماندگار برای کودک خود هستید از مزایا اسباب بازی های چوبی هنرچی غافل نشوید.

از خرید اسباب بازی پلاستیکی فاقد BPA بترسید

با خودتان فکر کرده‌اید چرا بعضی از برندهای معروف دنیا در تولید اسباب بازی پلاستیکی تا این حد گران هستند؟ چرا نمونه مشابه دیگر با نام دیگر گاهی تا ده برابر قیمت کمتری دارد؟ با زیاد شدن زندگی مدرن و ماشینی وقت کمتری برای کودکان صرف می‌شود؛ پس ترجیح می‌دهیم برای آن ها اسباب بازی بیشتری خریداری کنیم تا کودکان را مشغول نگه دارد. افزایش نیاز به اسباب بازی باعث بالا رفتن تولید اسباب بازی غیر استاندارد شد. بیسفنول آ (BPA) یکی از مواد سمی پلاستیک و از عوامل شناخته شده سرطان است که ممکن است با بردن اسباب بازی به دهان وارد بدن کودک شود. بیسفنول آ (BPA) منجر به بروز بیماری‌ها، ایجاد اختلال در عملکرد غدد و ترشح هورمون‌های بدن می‌شود. حتی اگر اسباب بازی پلاستکی شما فاقد این ماده شیمیایی باشد در نهایت به طبیعت آسیب می‌زند. پیشنهاد میکنیم برای خرید هدیه کودک بجای روی آوردن به یک اسباب بازی پلاستیکی بی نام و نشان و احتمالا فاقد استانداردهای لازم از اسباب بازی چوبی استفاده کنید.

 در محصولات صنایع دستی هنرچی انتخاب های بسیار مناسبی برای سرگرمی و هدیه کودک وجود دارد پیشنهاد میکنیم از بشقاب های چوبی دستساز با طرح های بسیار زیبا و کودکانه برای سرو چاشت روزانه کودک استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط


۲۸ شهریور ۱۳۹۸
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۸ شهریور ۱۳۹۸
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۸ شهریور ۱۳۹۸
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها