توضیحات اجمالی

تقریبا همه تجربه موی زیر پوستی دارند. بعضیا خیلی بیشتر طوری که باید درگیر عفونت جای این مو باشند، بعضیا کمتر در حدی که از نقطه نقطه‌های سیاه زیر پوستشون کلافه میشن. توی این مقاله میخوایم باهم یه راه حل ساده واسه این موضوع بررسی کنیم

 

 

موی زیرپوستی تجربه ناخوشایندی که همه ما کم و بیش تجربه کردیم. برای اینکه از شر موی زیر پوستی خلاص بشیم، لازمه کمی در مورد چگونگی ایجاد شدنش آگاه بشیم. در هنرچی با ورود محصولی به نام لوفا و دیدن اثربخشی اون تصمیم گرفتیم تا با یک مقاله ساده در مورد این مشکل شایع پوستی و راه حل های اون صحبت کنیم. 

دلیل ایجاد موی زیر پوستی چیه؟

اگه شما هم موی زیر پوستی دارید حتما یک یا چند تا از موارد زیر در سبک مراقبت پوستی شما وجود داره. پس بهتره بررسی کنید و ببینید کدوم یکی از این کارها رو انجام میدادید که باید اصلاح بشه.

روشهای غلط در حذف موهای زائد

اپیلاسیون با انواع موم‌ باعث ضعیف شدن ریشه و گاهی فولیکول‌های مو میشه. این یعنی قدرت مو برای بالا آمدن از سطح پوست کافی نیست. استفاده از موچین و دستگاه‌های اپیلاسیون باعث میشه تا مو به شکل کامل و ریشه‌ای خارج نشه. این یعنی امکان داره تا زیر پوست به رشد خود ادامه بده.

پوشیدن لباس خیلی جذب در روزهای اول بعد اپیلاسیون

اگه اپیلاسیون انجام دادید و همون روزهای اول از لباس جذب استفاده کردید احتمالا شما هم دچار موی زیرپوستی میشید. پس بهتره تا حد امکان بعد از اپیلاسیون لباس آزاد بپوشید.

لایه برداری نکردن پوست

بهداشت روزانه پوست یعنی تلاش برای حذف سلول‌های مرده روی پوست. اگه این سلول‌های مرده منافذ پوست رو مسدود کرده باشند، احتمال تشکیل موی زیر پوستی خیلی بالاتر میره.

خارج کردن موی زیر پوستی

خب حالا که فهمیدیم چه چیزهایی باعث میشه موی زیر پوستی داشته باشیم، باید اول موهای زیر پوستی موجود رو حذف کنیم و بعد به فکر عدم تشکیل دوباره اونها باشیم. برای خارج کردن موی زیر پوستی میتونید این دو روش رو انجام بدید:

کمپرس گرم و مرطوب

یک دستمال رو با آب داغ خیس کنید و روی پوست بگذارید. این کار باید چند بار تکرار بشه. اگه دسترسی به نوک مو ممکن شد با یک موچین با نوک تیز بدون آسیب جدی به پوست مو زیر پوستی رو بیرون بکشید. اما اگه این روش جواب نداد بریم برای راه دوم.

لایه بردای پوست

اگر روش بالا جواب نداد یعنی عمق این موی زیر پوستی بیشتره و شاید مجبور به مراجعه به پزشک بشید. در همچین حالتی حتما پماد و کرم‏ های لایه ‏بردار تجویز می‏شه. داروهای حاوی رتینوئید که برای پاک‏سازی سلول‏های مرده پوست و کرم ‏های استروئیدی برای درمان التهاب استفاده میشن. برای خارج کردن مو بعد ازین مراحل، خراش‏ های کوچکی در سطح پوست ایجاد میشه که برای جلوگیری از عفونت زخم‏ ها باید آنتی بیوتیک هم مصرف بشه.

چطور مانع ایجاد موی زیر پوستی بشم؟

کارهایی مثل اپیلاسیون غلط، پوشیدن لباس جذب بعد اپیلاسیون انجام نده و حواست به لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوستت باشه. چطوری؟ ساده ترین روشش اینجا بهت میگیم:

روزانه، یا در هر حمام و شست و شو از لیف گیاهی به نام لوفا استفاده کن. لیف گیاهی لوفا میتونه یک لایه برداری روزانه و مناسب برای پوست شما باشه. اگر عادت به استفاده از این لیف گیاهی کنید، ضمن اینکه با بالا بردن گردش خون زیر پوست، باعث جوانسازی پوست میشید؛ باعث حذف سلولهای مرده و پاکسازی پوست میشید. اگرچه تا چند سال قبل همه لیف های لوفا از ترکیه یا چین وارد ایران میشد، اما در حال حاضر ما در هنرچی میزبان محصولات مزرعه بزرگی از لوفا هستیم. برای اینکه در مورد لوفای گیاهی بیشتر بدونید میتونید به اطلاعات ویکی پدیا مراجعه کنید، اگر هم فرصت مطالعه ندارید بدونید که لوفا ساده ترین، در دسترس ترین و ارزان ترین روش پاکسازی پوست و خلاص شدن از شر موهای زیر پوستیه. 

برای دیدن انواع لوفا اینجا کلیک کنید. یا روی تصویر زیر کلیک کنید و برای خرید مستقیم لیف گیاهی لوفا اقدام کنید.

مطالب مرتبط


۲۸ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۸ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۸ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها