توضیحات اجمالی

سبد حصیری یکی از پرطرفدارترین محصولات حصیری بین طراحان دکوراسیون داخلی و مردم عادی در سراسر دنیا بوده است. حصیر به خوبی با تمام انواع دکوراسیون هم نشینی دارد. یک خانه مینمیال یا یک خانه کاملا کلاسیک، هر دو میتوانند بهترین استفاده را از محصولات حصیری دستساز در بهبود فضای داخلی داشته باشند. 

از بین انواع سبدهای حصیری در این مقاله روی معرفی جدیدترین سبد حصیری که اصولا با نام سبد کنار مبلی شناخته میشود، متمرکز میشویم. سبدهای کنار مبلی حصیری هنرچی با الهام از مطرح ترین مجلات معماری و دکوراسیون داخلی دنیا پیاده سازی میشوند. این سبدها که در معروفترین نقاط توریستی دنیا به عنوان بخش محبوبی از صنایع دستی ارائه میشوند، ترکیب دو ماده اولیه کاملا طبیعی یعنی نخ و نوعی نی باریک بخصوص هستند. نخی که با مهارت بافنده دور یک دسته نی پیچیده شده و یک محصول کاملا محیط زیستی را تولید میکند.

جدیدترین سبد حصیری و کاربردهای آن

سبد حصیری اگرچه در زیباسازی و به روز کردن دکوراسیون داخلی نقش بسیار پررنگی دارد با این حال کاربردهای بسیار متنوعی دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

سبد کنار مبلی حصیری

یک سبد کنار مبلی حصیری میتواند فضای خالی بین مبلمان را به خوبی پر کند و اصولا بین مبل یا صندلی تک نفره میزبان و کاناپه قرار میگیرد. این سبد کنار مبلی بهترین گزینه برای نگهداری شال مبل یا پتوی سبک برای افرادی است که اهل چرت بین روز، روی کاناپه هستند. این سبد فضای مناسبی برای نظم دهی به وسایل خرد و دم دستی فضای نشیمن خانه است. وسایلی مانند انواع مجله و کتاب، بافتنی، کنترل تلویزیون و کنترل سیستم گرمایش و سرمایش خانه که اصولا باعث شختگی فضا میشوند.

سبد حصیری مناسب زیر شلف و کنسول

سبد حصیری دستساز میتواند فضای خالی زیر کنسول خانه را پر کند. برای این منظور از دو سایز متفاوت سبد در یک ترکیب رنگی مناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید. اگر جنس کنسول یا شلف خانه شما چوبی یا ترکیبی از چوب و فلز باشد، زیبایی این فضا دو چندان خواهد شد. 

سبد حصیری برای نظم دهی اتاق کودک

این سبد حصیری میتواند در اتاق کودک با ترکیب رنگی درخواستی شما بافته شده تا زیباترین نظم دهنده وسایل و اسباب بازی های اتاق کودک شود. در چنین کاربردی بسته به ظرفیت فضا از یک یا چند سایز مختلف سبد استفاده کنید. 

سبد حصیری برای فضای لاندری یا سرویس بهداشتی

سبد حصیری برای فضای لاندری یا سرویس بهداشتی نیز استفاده میشود و به آن سبد لاندری یا سبد رخت چرک میگویند. اگر فضای سرویس بهداشتی خانه شما به قدر کافی  بزرگ است و تهویه مناسبی دارد یا اگر در معماری خانه شما یک فضای مجزا برای لاندری در اتاق خواب در نظر گرفته شده، قطعا خرید سبد حصیری لاندری را به شما پیشنهاد میکنیم.

نکات مهم در سفارش سبد حصیری

سبد حصیری جدیدی که در این مقاله با آن آشنا شدیم، به صورت کلی در دو طرح محبوب خمره ای یا استوانه ای بافته میشود. در سفارش این سبدهای حصیری دقت کنید که کیفیت و مهارت بافنده در نتیجه نهایی بسیار موثر است. نداشتن مهارت و تجربه کافی اگرچه منجر به قیمت کمتری میشود اما حتما شما را با کیفیت پایین و عمر کم سبد ناراضی خواهد کرد. ما بالغ بر 70 بافنده حصیر در هنرچی داریم که ازین تعداد تنها دو نفر صلاحیت و مهارت لازم برای بافت این سبدها را دارند. نکته بعدی که در سفارش سبد حصیری باید به آن دقت کنید، سایز سبد است. ارتفاع سبد سفارشی خود را از 45 نهایتا 50 سانتیمتر بیشتر نکنید. این موضوع علاوه بر چندین برابر کردن هزینه شما، امکان پایین آمدن کیفیت را بیشتر میکند. اگر شما قصد سفارشی سایزی این محصول را دارید، به رنگ نخ انتخابی دقت کنید و حتما در ترکیب رنگی انتخابی خود از نخ با رنگ خنثی استفاده کنید. 

مقایسه قیمت جدیدترین سبد حصیری

قیمت سبد حصیری کاملا بستگی به نوع بافت، کیفیت بافت و سایز آن دارد. با در نظر گرفتن این فاکتورها، در هنرچی میتوانید یک سبد حصیری مناسب با کاربردهای بالا را از رنج قیمت حدود 60 هزار تومان تا چند صد هزار تومان به تاریخ پاییز 1400 تهیه کنید. محصولات حصیری هنرچی از 5 مرجع قدرتمند تولید صنایع دستی حصیری در ایران تامین میشود، به همین دلیل شاهد تنوع بالایی از این محصولات در سایت هنرچی هستید. اما تعداد کمی از بافندگان حصیر تخصص لازم برای اجرای سبد کنار مبلی حصیری را دارند. به همین دلیل این محصول با تعداد کمتر و در بازه زمانی طولانی تری آماده سازی میشود. با توجه به این موضوع نسبت به سایر سبدهای حصیری ارائه شده در سایت هنرچی قیمت بالاتری دارد. اگرچه بازهم در مقایسه قیمتی با نمونه های ارائه شده در سایت های خارجی، با قیمتی بسیار مناسب به دست شما میرسد. در صورت عدم موجودی برای سفارش این محصول دستساز با پشتیبانی سایت هنرچی تماس بگیرید. یا بطور مستقیم از شماره 09911736036 برای سفارش آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط


۲۱ مهر ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۱ مهر ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۱ مهر ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها