توضیحات اجمالی

در این مقاله ازیک شمع کم بو اما بسیار پرفروش میگوئیم. شمع دستساز محبوبی که افراد به خاطر اهمیت به سلامتی خود تهیه میکنند.

 

این روزها روشن کردن شمع نه به منظور روشنایی که برای آرامش بخشیدن، مدیتیشن، برای ایجاد حس و حال خوب و انرژی مثبت در فضا است. اما باید بدانید که متاسفانه دسته ای از این شمع ها با تمام وجود سلامت ریه شما را نشانه گرفته‌اند. در این مقاله شمع ارگانیک سالم را با شمع سمی که تقریبا 80 درصد فروش شمع را در برمیگرد مقایسه میکنیم و از شما دعوت میکنیم برای توجه به سلامتی خود از شمع سالم که یک محصول دستساز تایید شده هنرچی توسط آزمایشگاه است استفاده کنید.

دود این شمع به اندازه دود اگزوز سمی است!

شمع پارافینی، که مطمئنا بارها از آنها استفاده کرده‌اید، همان شمعی است که دودی سمی مشابه دود اگزوز دارد. این شمع ها چه به صورت دستساز چه به صورت صنعتی از پارافین شمع سازی درست شده اند. این پارافین همان لجن سیاهی است  که از 100 درصد قدرت صنعت برای تغییر رنگ آن به سفید استفاده میشود. آکرولین، ماده شیمیایی سرطان‌زایی است که آن لجن سیاه را به این ماده سمی سفید به اسم پارافین تبدیل می کند. 

شمع‌های پارافینی هنگام سوختن، ۱۱ ترکیب سمی و شیمیایی مثل بنزن و تولوئن و سایز گازها را در فضا آزاد میکنند! مطمئنا شما تمایلی به استنشاق این گازهای سمی که از جنس سم دود اگزوز هستند ندارید؛ آن هم در حالیکه آن شمع را روشن کرده اید تا انرژی مثبت بگیرید!

این در حالیست که اصولا شمع های پارافینی با رنگ‌ها و طرح‌های چشم نوازی حتی در دسته شمع‌ های دستساز دیده میشوند. برای درک بهتر اینکه با سوختن این شمع پارافینی، صنعتی یا دستساز چه بلایی سر سلامتی شما می‌آید، لطفا این مقاله را مطالعه کنید: "به هیچ وجه این شمع را انتخاب نکنید"

قیمت شمع متناسب با سلامتی شما!

قیمت شمع متناسب با مواد اولیه بکار رفته در تولید آن است (البته با حفظ رعایت انصاف و صداقت). شمع پارافینی اگرچه با ظاهری زیبا و بسیار معطر ( با اسانس های شیمیایی) اما با واقعیتی که در ماده اولیه اصلی آن وجود دارد انتخاب کسی است که برای سلامتی خود ارزش چندانی قائل نیست، یا این مباحث علمی تایید شده را جدی نمیگیرد.

شمع سالم و ارگانیک، دسته دوم شمع‌ هاست که نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا فقط به صورت دستساز تهیه می شوند. این شمع‌ های سالم بر پایه موم زنبور عسل، موم‌های گیاهی مثل سویا و نارگیل هستند. در این شمع‌ های دستساز هر چقدر درصد موم زنبور عسل بالاتر باشد، بهای تمام شده بالاتر می‌رود. به همین دلیل تاکید داریم که قیمت شمع دستساز متناسب با مواد اولیه بکار رفته در ساخت آن است. موم گیاهی سویا و موم نارگیل هم بهایی بسیار بالاتر از پارافین صنعتی دارند و سوختنی کاملا سالم و بی خطر. برای تعدیل قیمت شمع با موم زنبور عسل، از ترکیب این دو موم گیاهی سالم نیز استفاده میشود. 

شمع سالم و ارگانیک با مواد اولیه فوق، سوختنی بسیار سالم داشته و در عین حال بوی تند شمع‌های پارافینی را ندارد. به همین دلیل این دسته شمع های سالم را به افرادی که سردرد زمینه‌ای یا میگرن دارند، به شدت پیشنهاد میکنیم. یکی از پرکاربردترین استفاده‌های این شمع سالم دستساز به عنوان شمع مدیتیشن است. 

قبل از سال 1400 تقریبا تمامی شمع‌ های دستساز لیلی که در سایت هنرچی ارائه می‌شد تهیه شده از موم خالص زنبور عسل محصول فرانسه بود. فرانسه یکی از مراکز مهم شمع سازی و کرم سازی برپایه این نوع وکس و موم زنبور عسل بود. ولی متاسفانه هزینه تامین این وکس بسیار بالا رفت و تقریبا نایاب شد که لیلی تولید کننده خوب شمع و صابون دستساز هنرچی، تصمیم گرفت برای سالم نگه داشتن شمع‌ ها بدون اضافه کردن پارافین، از ترکیب موم زنبور عسل با موم سویا و موم نارگیل استفاده کند. لطفا به تاریخ انتشار این مقاله که شهریور 1400 است، دقت کنید. شمع دستساز سالم لیلی را میتوانید با عصاره و بوهای متفاوت اینجا سفارش دهید.

مطالب مرتبط


۰۴ مهر ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۰۴ مهر ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۰۴ مهر ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها