توضیحات اجمالی

مراقبت مو نیازمند هزینه زیاد در سالن های آرایشی نیست، بلکه آگاهی از نیاز مو و اصول اولیه نگهداری سالم از آن فاکتور اصلی در سلامت مو است. میتوان با رعایت چند نکته موهایی شاداب و سالم داشت.

 

مراقبت مو نیازمند لزوما صرف هزینه های سنگین نیست. لازم نیست حتما از برندهای گران و خارجی که با صرف هزینه های بالای دلار وارد کشور می‌شود استفاده کرد، در حالیکه حتی نمیدانیم این محصول اصل یا تقلبی است. چاره چیست؟ 

شناخت و آگاهی از نیاز مو تمام چیزی است که باید بدانیم. با این دانش میتوانیم از محصولات ارگانیکی که در دسترس همه ما است با قیمت خوبی برای مراقبت مو استفاده کنیم. سه اصل مهم و اساسی که تمام موها برای سالم بودن به آن احتیاج دارند: شست و شو، خشک کردن، شانه کردن است. اگر این سه راه اساسی را بطور درست پیش بروید همیشه موهای سالم و شادابی خواهید داشت.

مرحله ی اول مراقبت مو، شست و شوی صحیح

اولین قدم برای مراقبت از مو شستن آن با شوینده درست و مناسب و طرز صحیح شست و شو می‌باشد. برای اینکه موهای سالم‌تر و بدون موخوره داشته باشید بهتر است موهایتان را آرام و ملایم بشویید. از چنگ زدن بیش از حد مو جلوگیری کنید. برای انتخاب شوینده مو، دو فاکتور بسیار مهم وجود دارد، تلاش کنید ماده شوینده موی شما فاقد سولفات و پودر کف زا و سرطان زای SLS باشد. گاهی حتی شوینده گیاهی هم میتواند حاوی این مواد بخصوص SLS باشد. 

ما در هنرچی گزینه مطمئنی برای شست و شوی کاملا سالم موهای شما تولید کردیم. دو صابون مخصوص برای مو که در ادامه با آن آشنا میشوید.

حتما در حمام‌های مادربزرگتان گل سرشو را دیده‌اید که با آن موهای خود را می‌شستند. لیلی سازنده صابون‌ های دستساز موجود در هنرچی، با تحقیق زیاد روی ترکیب گل سرشو و روغنهای خاصی مثل رزماری صابون مخصوص موی خشک و نرمال تولید کرده که هم باعث تقویت رشد مو می‌شود و هم با بجای گذاشتن درصدی از روغن روی ساقه مو به تغذیه و سلامت مو کمک میکند. برای خواندن اطلاعات بیشتر درباره این صابون اینجا کلیک کنید.

اما اگر موی چربی دارید و به دنبال یک شوینده مطمئن هستید، شوینده مناسب را از صابون‌های با ترکیب نمک، رزماری، آواکادو و ذغال اکتیو درخت چای انتخاب کنید. در نهایت صابون گزنه گل سرشوی ترکیب تحقیق شده کاملی برای انواع مو است. به خصوص افرادی که شوره سر را تجربه کرده‌اند. چون بر خلاف تصور عموم، شوره سر مخصوص پوست سر چرب نیست. هر پوست سری میتواند مستعد شوره باشد. پودر گزنه تاثیر مشخصی در بهبود شوره سر دارد. طوری که در شامپوهای صنعتی هم به بیس گزنه برای شامپوی ضد شوره اشاره شده است. صابون گزنه صابون ارگانیکی که روغن رزماری در آن استفاده شده که موی شما را تقویت و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری از صابون را بخوانید اینجا کلیک کنید و اطلاعات کامل‌تر را مطالعه کنید.

مرحله دوم مراقبت مو، خشک کردن صحیح

مرحله دوم مراقبت مو یعنی خشک کردن صحیح مو، برخلاف عادت و تصور مردم بسیار مهم است. ابدا از سشوار برای خشک کردن مو استفاده نکنید مگر در مواقع ضروری! کافی است یک جستجوی ساده راجع به خشک کردن مو با سشوار انجام دهید، متوجه خواهید شد که باغ داغ سشوار چقدر به موهایتان آسیب وارد میکند و باعث شکستگی و موخوره بیش از حد موهایتان می‌شود.

بهترین راه خشک کردن مو، استفاده از حوله خشک کن مو است. اما نوع و جنس این حوله نکته اصلی استفاده از این روش است. پیچیدن مو در حوله‌های کلفت با الیاف پلاستیک باعث می‌شود عملی مثل دم کردن برنج روی مو صورت بگیرد. چون رطوبت و گرمای مو در بین این الیاف گیر می‌کند و به راحتی از لا به لای این الیاف مصنوعی خارج نمی‌شود و مو در حین این که خیس و آسیب پذیر است مدام دچار کشیدگی می‌شود. برای انتخاب حوله مناسب دقت کنید تا حوله انتخابی شما الیاف پلاستیک نداشته باشد. هر چقدر خلوص پنبه در الیاف حوله بیشتر باشد، مو سریعتر و سالم تر خشک میشود و گرمای بیشتری به موهای خیس شما منتقل میشود.

بهترین حوله خشک کن موی سر

در بین حوله‌های دستباف هنرچی  دو مدل حوله خشک کن مو مشاهده میکنید. حوله موی سر ساده و حوله کلاهی. این دو مدل حوله خشک کن موی سر به صورت دستبافت از الیاف 100% پنبه بافته شده‌اند. وزن آنها بسیار سبک است و روی سر احساس سنگینی و کشیدگی مو را ایجاد نمیکند. الیاف پنبه حدود 50 برابر بیشتر از حجم خودشان جذب آب دارند. پس برای خشک کردن مو بسیار مناسب است. علاوه بر آن سریع خشک می‌شوند و بوی بد رطوبت را در خود نگه نمیدارند.

مرحل سوم مراقبت مو، شانه زدن

شانه زدن سومین مرحله مراقبت از مو است. بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد مثلا، موی دارای رطوبت را شانه نکنید، زیرا کشیدگی موی خیس و گره احتمالی باعث آسیب ساقه مو می‌شود. اما بعد از خشک شدن نسبی موها، می‌توانید از یک شانه مناسب برای اینکار استفاده کنید. جنس شانه از مهم‌ترین نکات در خرید شانه است. شانه و برس‌های فلزی و پلاستیکی، با ایجاد الکتریسیته ی ساکن روی مو زمینه موخوره گرفتن را فراهم میکند، در مقابل شانه چوبی بهترین انتخاب برای هر نوع مویی است.

ویژگی های شانه چوبی

  •  شانه چوبی چربی طبیعی پوست سر را روی مو بصورت مساوی پخش می‌کند، این کار به درخشانی و زیبایی مو کمک زیادی می‌کند و نمی‌گذارد مو بیش از حد چرب شود.
  • شانه چوبی مو را از آلودگی روزانه پاک می‌کند.
  • جلوی شوره سر را به خوبی می‌گیرد.
  • با کمتر کردن اصطکاک و عدم ایجاد الکتریسیته ساکن هنگام شانه زدن مو از شکستگی مو جلو گیری می‌کند.

شانه‌ های چوبی دستساز موجود در هنرچی، تمام نکات یک شانه چوبی سالم و درست را دارد. از چوب با تراکم بالای درختان بومی تهیه شده و فاقد هر گونه رنگ شیمیایی هستند. بسته به حجم موی خود از شانه چوبی دسته دار و شانه چوبی دو طرفه هنرچی یا شانه جیبی استفاده کنید.

امیدواریم با در نظر گرفتن این سه نکته اصلی و ساده در شست و شوی مو با شوینده ارگانیک و سالم، خشک کردن مو با حوله پنبه ای مخصوص مو و شانه کشی مو با شانه چوبی مناسب، به سلامت موهای خود کمک کنید.

مطالب مرتبط


۲۸ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۸ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۸ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها