توضیحات اجمالی

خواندن این مقاله را به هرکسی که در خلال زندگی روزمره خود برنج، حبوبات و خشکباری مانند گردو و بادام را دارد و حداقل یکبار تجربه شته برنج و غیره را دارد توصیه می‌کنیم

با شته برنج شروع کنیم زیرا برنج یکی از غذاهای ثابت در هر خانه ایرانی است. اصولا برنج به صورت یکجا خریداری می‌شود و نیاز به روش درست نگهداری برنج یکی از واجبات خانه داری است. حجم برنج ارتباط چندانی با شته زدن یا نزدن آن ندارد چون حتی نیم کیلو برنج در یک جابرنجی غلط می‌تواند دچار شته شود.

چرا برنج شته می‌زند

قبل از هرچیز باید بدانیم اصلا دلیل شته زدن برنج چیست. برنجی که وارد خانه شما می‌شود حتما حاوی تخم ریز حشراتی است که با چشم دیده نمی‌شود. این موجودات ریز از شالیزار و کارخانه برنج کوبی به خانه شما می‌رسند اما الزاما قرار نیست تبدیل به شته شوند مگر اینکه شما شرایط مطلوب برای آن را فراهم کنید. شرایط مطلوب یعنی:

  • گرمای کافی
  • هوای محبوس

همین دو فاکتور ساده تنها چیزی است که این موجودات ریز برای تبدیل شدن به شته برنج لازم دارند. اما تقریبا همه ما ناخواسته این شرایط را فراهم می‌کنیم. چگونه؟ با داشتن انواع جابرنجی و سطل برنج نامناسب!

 

انواع سطل برای نگهداری برنج در خانه

اگر در فرایند خرید سطل برنج یا جابرنجی قرار گرفته باشید با انواع سطل برنج فلزی، سطل برنج چوبی، سطل برنج پلاستیکی و گاها جابرنجی شیشه‌ای روبه رو می‌شوید. همه این جابرنجی ها یک ویژگی مشترک دارند و آن هم فراهم کردن دو شرط بالا برای شته زدن برنج است. یعنی در تمام آنها هوای داخل سطل برنج گرم و محبوس است. اگر از این جابرنجی ها در منزل دارید با احتمال بالا شاهد شته زدن و حضور پروانه‌های ریز کلافه کننده در خانه هستید. اما در صنایع دستی و محصولات دستساز هنرچی یک راه کار مطمئن برای نگهداری برنج بدون شته زدن ارائه می‌شود. 

معرفی یک راه کار مطمئن برای نگهداری برنج از شر شته

در صنایع دستی هنرچی دسته ای از محصولات حصیری و ظروف حصیری را شاهدید. با این محصولات حصیری که از برگ نخل و نوعی نی خاص بافته شده‌اند یک راه کار فوق العاده برای نگهداری برنج از شر شته خلق شده است. انواع سطل برنج حصیری. 

  • سطل برنج حصیری به دلیل نوع بافت امکان برقراری جریان هوا را فراهم کرده اما این منافذ طوری نیست که باعث ریختن برنج خارج از سطل شود یا امکان ورود حشرات به  داخل سطل را فراهم کند. 
  • هوای داخل یک محفظه حصیری بافته شده از هوای بیرون خنک‌تر است. این حقیقت را در سازه‌های حصیری برای اقامت در مناطق بسیار گرمی مانند جنوب ایران میبینید. 

البته مردمان جنوب ایران که در آب و هوای گرم و شرجی زندگی می‌کنند از سالیان دور ازین ظروف حصیری بادوام برای نگهداری مطمئن برنج و گندم استفاده می‌کردند و حالا به لطف شبکه‌های اجتماعی همه ما در اقصا نقاط دنیا می‌توانیم از این محصولات دستساز کاربردی استفاده کنیم و از شر شته برنج خلاص شویم. 

مقایسه قیمت سطل برنج حصیری هنرچی 

سطل برنج حصیری در فروشگاه‌های صنایع دستی با قیمت‌های متنوعی ارائه می‌شود. این قیمت باید کاملا تابع کیفیت بافت و سایز باشد. اما متاسفانه به دلیل عدم وضوح کیفیت در تصاویر الکترونیکی گاها شاهد فروش بافت ضعیف و پر از شکستگی روی سطح کار به جای یک بافت درجه یک هستیم. در هنرچی به شما تعهد فروش بهترین قیمت سطل برنج حصیری با بهترین کیفیت را می‌دهیم. تمام محصولات ما گارانتی و ضمانت تعویض و مرجوع دارند.

 برای خرید سطل برنج ضد شته حصیری می‌توانید از سایز خمره برنج 3 کیلوگرمی تا سایز بالا سطل برنج حصیری حدود 30 کیلوگرم سفارش ثبت کنید. 

مطالب مرتبط


۲۹ شهریور ۱۴۰۱
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها