توضیحات اجمالی

انتخاب رومیزی مناسب نیازمند سه فاکتور مهم اما ساده است. ما در این مقاله تلاش میکنیم تا شما را در انتخاب رومیزی مناسب خودتان راهنمایی کنیم. عوض کردن رومیزی در خانه، تغییری کوچک با تاثیری بزرگ است پس دانستن این نکات میتواند نتیجه مثبتی داشته باشد.

 

انواع مختلفی از رومیزی ها جز محصولات صنایع دستی ایرانی هستند. هنرمندان زیادی با تکنیک های مختلف سنتی یا مدرن اقدام به تولید انواع رومیزی و رانر میکنند. مثلا انواع رومیزی پته دوزی، ترمه دوزی و گلدوزی یا چاپ روی پارچه. ما در هنرچی میزبان نمونه های زیبایی از این محصولات دستساز هستیم.

قطعا همه میدانیم که در انتخاب رومیزی باید به سبک دکوراسیون و چیدمان خانه دقت کرد. یک رومیزی پته نفیس، هر چقدر هم زیبا در خانه ای با مبلمان مدرن و مینمیال جایی ندارد. پس با در نظر گرفتن این اصل بدیهی این مقاله سایت هنرچی شامل 3 نکته اصلی در انتخاب رومیزی خواهد بود. 

انتخاب رومیزی به توجه به شکل و کاربرد میز

در انتخاب رومیزی اول از همه به شکل میز توجه کنید. برای میز نهار خوری مستطیلی استفاده از رانر انتخاب بسیار زیبایی خواهد بود. از رانر برای وسط میز چه در جهت طول و چه در جهت عرض استفاده کنید. برای حفظ تمیزی میز میتوانید دستمال سفره هایی متناسب با رنگ و طرح رومیزی برای زمان سرو غذا انتخاب کنید تا به عنوان زیر بشقابی هم استفاده شود. یکی دیگر از چیدمان های محبوب در استفاده از رانر برای رومیزی این است که کل میز مستطیلی نهارخوری با یک رومیزی خنثی پوشیده شود و رانر وسط میز پهن شود.

برای میز گرد سعی کنید از یک رومیزی ساتن گرد بزرگ برای زیر کار و بعد از یک رومیزی مربعی طرح دار برای رو پارچه ساتن استفاده کنید. رنگ ساتن را خنثی و در تم رنگی رومیزی مربعی اصلی انتخاب کنید. رومیزی مربعی پته، از صنایع دستی موفق هنرچی یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن یک فضای خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی خانه است. البته استفاده از رومیزی گرد هم برای روی میز دایره ای پرکاربرد و زیباست، به شرطی که تناسبات سایز رعایت شود. رومیزی دایره ای باید قطری بیشتر از میز گرد داشته باشد.

 برای میز مستطیلی یا میز مربعی عسلی که جلوی مبلمان قرار میگیرد از رانرها کمک بگیرید. اجاره بدهید طرح و رنگ ساده چوب روی سطح میز کاملا با رومیزی پوشیده نشود. یک پیشنهاد خوب دیگر برای میز عسلی جلوی مبل، عدم استفاده از یک رومیزی و بجای آن استفاده از یک سینی دیزاین شده با مجسمه، شمع، گلدان و اکسسوری است. 

انتخاب رومیزی به توجه سایز میز

به تناسب سایز میز و سایز رومیزی انتخاب شده دقت کنید. مثلا اگر رانر انتخابی شما دارای طولی کمتر از طول میز است، حتما رانر را در جهت عرض میز استفاده کنید. اگر یک رومیزی مربعی مورد پسند شما واقع شده و میز شما مستطیلی است، حتما به تناسب سایزهای آن مانند تصویر زیر دقت کنید. رومیزی مربعی برای میز مستطیلی باید فقط یک سوم سطح میز را پوشش دهد.

 

انتخاب رومیزی با توجه به جنس 

با توجه به اینکه میز مورد نظر در منزل چه کاربردی دارد به جنس رومیزی در انتخاب و خرید رومیزی دقت کنید. مثلا رومیزی که برای میز نهارخوری انتخاب میشود، به تعداد دفعات بیشتری نسبت به رانری که روی کنسول پهن شده است نیاز به شست و شو دارد. پس باید از جنس مقاوم به شست و شو انتخاب شود. در محصولات دستساز هنرچی میتوانید نمونه های متنوعی از رومیزی با جنس مقاوم به شست و شو را پیدا کنید.

رومیزی و رانرهای مخمل کوبی که در سالهای اخیر در فروشگاه های زیادی انواع آن را دیده اید، اگر از جنس مخمل نانو باشند براحتی و بدون هیچ آسیبی حتی در ماشین لباسشویی شسته میشوند. این ویدیوی تدوین شده در لیست مقالات سایت هنرچی اثباتی بر این موضوع است.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط


۲۱ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۱ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۱ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها