توضیحات اجمالی

دوران نوجوانی با تغییرات هورمونی زیادی در بدن همراه است. این تغییرات منجر به فعالیت بیش از حد غدد عرق در بدن می‌شود. خرید دئودورانت امن و مطمئن برای کودک که فارغ از ابهامات مطرح در مورد این محصول بهداشتی باشد موضوع این مقاله است.

یکی از دغدغه‌های اصلی والدین خرید دئودورانت امن در جهت سلامت کودکان و نوجوانان است. پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده است تا با وسواس و آگاهی بیشتری برای خرید دئودورانت اقدام کنیم. محصول بهداشتی که در سال‌های گذشته نگرانی‌های زیادی از بابت وجود آلومینیوم، پارابن و مواد شیمیایی مشابه در آن مانع از خرید مطمئن آن و مصرف مام و دئودورانت مخصوص کودک و نوجوان شده است. 

چرا کودکان و نوجوانان به مصرف دئودورانت یا مام نیاز دارند؟

دوران نوجوانی با تغییرات هورمونی زیادی در بدن همراه است. این تغییرات منجر به فعالیت بیش از حد غدد عرق در بدن می‌شود. از طرفی در مورد کودکان فعالیت فیزیکی زیاد منجر به تعرق بیشتر آنها می‌شود. انجام تعرق فعالیت طبیعی بدن است و نباید مانع از آن شد، اما رها کردن ناحیه خیس شده از عرق منجر به تولید بوی نامطبوعی در بدن می‌شود.

دلیل نگرانی والدین از خرید دئودورانت برای کودکان و نوجوانان

این نگرانی به ترکیبات موجود در دئودورانت برمیگردد به عنوان مثال

  • دئودورانت‌ های صنعتی حاوی ترکیبات آلرژن هستند. ترکیباتی که به خصوص برای پوست‌های حساس کودکان مضر بوده و منجر به خارش، بثورات و گاها واکنش‌های شدید پوستی می‌شوند. 
  • دئودورانت های صنعتی حاوی ترکیبات نمک های آلومینیوم و الکل اتیلیک هستند. نمک های آلومنیوم غدد تولید کننده عرق را مسدود می کنند! این بدترین اتفاق برای عملکرد غدد تولید عرق در بدن است.

ما قصد داریم در این مقاله برای والدینی که به دنبال خرید دئودورانت مناسب نوجوانان و کودکان خود هستند، پیشنهادی امن و فارغ از هر گونه نگرانی داشته باشیم. 

خرید دئودورانت مطمئن برای کودک و نوجوان

نقاط تردید در خرید دئودورانت برای کودک و نوجوان را در پاراگراف قبل بیان کردیم. دسته‌ای از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی دستساز با جایگزینی ترکیبات آلومینیوم و پاربن با زینک، سنگ مرداب یا زاج بر این باورند که محصول سالمی تولید کرده‌اند. اما شبهات زیادی در مورد مصرف زاج و سنگ مرداب و حتی زینک برای نواحی مانند زیر بغل وجود دارد! 

در محصولات سلامت پوست هنرچی شما امکان خرید دئوددوارنت مطمئن برای کودک و نوجوان را دارید. محصولی که در ساخت آن تنها ماده شیمیایی، جوش شیرین خوراکی است! در ساخت این دئودورانت آنتی باکتریال از ترکیبات آنتی باکتریال گیاهی استفاده شده است و منطق عملکرد آن به هیچ وجه جلوگیری از عرق کردن بدن نیست. عملکرد این دئودورانت در جهت جلوگیری از فعالیت باکتری‌ها است و این تنها رمز از بین بردن بوی بد عرق در بدن است. 

نحوه استفاده از دئودورانت آنتی باکتریال هنرچی

برای استفاده از دئودورانت آنتی باکتریال هنرچی، به خصوص برای کودکان، این چند گام را طی کنید:

گام اول: ابتدا مقداری از آن را در قسمت داخلی دست، پشت آرنج کودک تست کنید. اگر بعد از یک روز واکنش خاصی در این قسمت از پوست نداشت می‌توانید از آن برای پوست زیر بغل استفاده کنید.

گام دوم: از یک شوینده ملایم و مخصوص کودک که فاقد SLS باشد استفاده کنید و تمامی بدن من جمله زیر بغل را کاملا بشوئید. اگر هدف شما تهیه یک شوینده کاملا مطمئن و امن با قیمتی بسیار خوب است پیشنهاد می‌کنیم صابون شی باتر ارگانیک کودک را فراموش نکنید.

گام سوم: پوست را کاملا خشک کنید. برای خشک کردن بدن کودک یکی از بهترین پیشنهادات حوله تن پوش دستبافت تمام پنبه کودک است.  

گام چهارم: مقداری از دئودورانت آنتی باکتریال را با انگشت برداشته و روی پوست تمیز زیر بغل بمالید. این دئودورانت آنتی باکتریال را می‌توانید از سن 9 سالگی بنا به نیاز فرزند خود استفاده کنید و مانع رشد باکتری‌ها در محل خیس شده با عرق در بدن او شوید.  

کمتر شدن بوی بد عرقِ بدن کودک

برای حذف بویِ بد عرق استفاده از محصولات بهداشتی سالم مانند دئودورانت آنتی باکتریالی که در این صفحه از آن صحبت شد لازم و ضروری است. اما فراموش نکنید پوشیدن لباس نخی، استحمام روزانه، رژیم غذایی سالم و تعویض مرتب لباسها به بهداشت فردی و بوی مطبوع بدن کمک شایانی می‌کند.

در این مقاله تلاش شد تا همه آنچه برای انتخاب دئودورانت برای کودکان و فرزندان نوجوان خود لازم دارید بیان شود. بهتر است در انتخاب خود دئودورانت هایی را انتخاب کنید که ارگانیک هستند و در تولید آنها از ترکیبات گیاهی و طبیعی مانند شی باتر، روغن نارگیل خوراکی، روغن بادام و اسانس‌های ارگانیک آنتی باکتریال استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط


۲۲ دی ۱۴۰۱
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۲ دی ۱۴۰۱
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۲ دی ۱۴۰۱
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها