توضیحات اجمالی

پوست های چرب و مختلط معمولا مستعد جوش و آکنه هستند، این به دلیل ترشح بیش از حد چربی منافذ باز پوست است؛ برای رسیدن چربی به حد تعادل و خلاص شدن از شر جوش باید به دنبال یک شوینده مناسب بگردید. ما در این مقاله به شما 4 نوع صابون ارگانیک دستساز را که به کمک پوست چرب می‌ آیند معرفی می کنیم.

قبل از هرچیز برای انتخاب صابون دستساز باید به دنبال یک مرجع مطمئن باشید. به عنوان مثال ممکن است صابون های زیادی با نام صابون زردچوبه دیده باشید که فقط از پایه آماده صابون استفاده کرده و مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده‌اند. اما در صابون‌ های دستساز هنرچی، یک صابون از ترکیب روغن‌ های گیاهی و ارگانیک با روش پرس سرد به دست می آید. دلیل استفاده از این روش در ساخت صابون، حفظ خواص روغن ها است.

برای انتخاب صابون یا شوینده مناسب باید نوع پوست خود را بشناسید. به این منظور، مقاله شناخت نوع پوست را مطالعه کرده و بعد به سراغ انتخاب صابون های ارگانیکی که در ادامه به شما معرفی می کنیم بروید. اگر پوست چرب یا پوست مختلطی دارید به صابون ضد جوش و صابون لایه بردار احتیاج دارید. در این مقاله به 4 مورد از بهترین صابون های دستساز مخصوص پوست چرب و مختلط اشاره می کنیم.

صابون دستساز زردچوبه و ذغال

صابون دستساز زردچوبه و ذغال اکتیو (ذغال فعال) یک صابون ضد جوش و روشن کننده مخصوص پوست مختلط و چرب است. کورکومین موجود در زردچوبه یک ضد التهاب، ضد باکتری، ضد قارچ و آنتی اکسیدانی قوی برای پوست است. صابون زردچوبه، به واسطه داشتن ذغال به خوبی می تواند چربی و آلودگی را از منافذ باز پوست خارج کند. علاوه بر این با خارج کردن سموم از لایه‌ های سطحی پوست، به کاهش آکنه کمک می کند. این صابون غنی شده از روغن هاى گياهى مثل بادام شيرين، نارگيل، زيتون، كرچك، زنجبیل، آفتابگردان ارگانيك، كانولا است. اگر شما پوست چربی دارید که مستعد جوش است می توانید از خواص عالی صابون زردچوبه و ذغال، این صابون ضد جوش موفق هنرچی استفاده کنید.

 

صابون دستساز ذغال اکتیو و درخت چای

صابون دستساز ذغال اکتیو (ذغال فعال) و درخت چای، قوی ترین صابون ضد جوش در دسته صابون های دستساز ارگانیک هنرچی است. اگر پوستی با جوش های ملتهب دارید یا با مشکل جوش های دوران بلوغ مواجه هستید این صابون به درمان پوست شما کمک می کند. ترکیب شدن ذغال اکتیو و روغن درخت چای در این صابون دستساز، از آن یک محصول ضد جوش، آنتى باكتريال و ضد قارچ قوی و با کیفیت ساخته است که به خوبی چربی و آلودگی روزانه را از منافذ باز پوست پاک می کند.اگر شما پوست چربی ندارید اما خواص این صابون ارگانیک را می پسندید بهتر است پس از شست و شوی پوست خود از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 صابون دستساز لایه بردار آواکادو

صابون لایه بردار آواکادو حاوی روغن هاى اصل آواکادو خارجی،  زيتون، نارگيل، افتابگردان ارگانيك، شى باتر ارگانيك، خاك بنتونيت، ذغال اكتيو، رس سبز، مقدار زيادى روغن نعنا فلفلى، خاک جزیره هرمز است. از ویژگی های مهم این صابون لایه بردار ارگانیک می توان به این موارد اشاره کرد:

1- لایه بردار ملايم پوست از الودگيهاى روزانه و سلولهاى مرده

2- جوانسازی پوست به دلیل داشتن روغن آواکادو جهت لطافت و نرمی پوست

3- ضد اگزما،ضد خارش و ضد شوره، مناسب براى استفاده روزانه جهت پوست و مو بدون هيچگونه ماده شيميايى و مضر

صابون دستساز آلوئه ورا

 این صابون دستساز غنی شده از ژل آلوئه ورا تازه و یک محصول بی نظیر در شست و شو و درمان مشکلات پوست چرب است. آلوئه ورا با داشتن خواص درمانی متعدد به گیاه جاودانگی معروف است. بیاید به ویژگی های صابون آلوئه ورا نگاهی بیاندازیم:

1- بهبود آفتاب سوختگی: آلوئه ورا دارای دو هورمون gibberellins و auxins است که کاهش التهاب کمک می کنند و التیام دهنده پوست آسیب دیده است.

2- جلوگیری از پیری: پوست در اثر گذر زمان چروک و شل می شود؛ آلوئه ورا با داشتن آنتی اکسیدان زیاد و محافظت از سد رطوبتی پوست به حفظ بافت سلولی پوست کمک می کند.

3- آبرسانی قوی: یکی از طبیعی ترین آبرسان های پوست، آلوئه ورا است که با استفاده از آن رطوبت پوست حفظ می شود و از خارش پوست جلوگیری می کند. برای حفظ رطوبت مورد نیاز پوست ضمن شست و شو ما به شما صابون آلوئه ورا را پیشنهاد می دهیم.

اگر تا امروز برای درمان مشکلات پوستی خود به دنبال محصولات گران قیمت خارجی بوده ولی نتیجه دلخواه خود را نگرفته اید، بهتر است یکبار صابون های دستساز و ارگانیک هنرچی را امتحان کنید. بعد از اولین دوره استفاده از این صابون ها متوجه تغییرات پوست خود خواهید شد. برای دیدن صابون های دستساز ارگانیک هنرچی اینجا کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط


۲۰ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۲۰ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۲۰ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها