توضیحات اجمالی

تقریبا تمام کسانی که به مزیت استفاده از صابون دستساز پی بردند (البته با تکیه به یک مرجع مطمئن) برای ادامه مسیر سلامت پوست حداقل سراغ شوینده‌های صنعتی اعم از صابون، فیس وش، پن و ... نمیروند. در این مقاله طبق درخواست شما روی صابون های ارگانیکی که مخصوص پوست خشک و حساس فرموله شدند مترکز میشویم. 

قبل از شروع، تاکید میکنیم تمامی صابون‌های دستساز ارگانیک لیلی، از ترکیب روغن‌های گیاهی ارگانیک تهیه میشود. بر خلاف خیلی از صابون‌های دستساز که از بیس آماده صابون استفاده میکنند، و تنها با ترکیب عصاره به آن بیس آماده ظاهرا صابون زردچوبه، قهوه و ...درست میکنند. تمامی صابون‌های دستساز هنرچی با روش سرد تهیه میشوند تا خواص روغن‌ها حفظ شود. با این نکته برویم و باهم با 4 تا صابون بسیار مناسب برای شست و شوی پوست خشک و حساس آشنا شویم. صابون‌هایی که باعث خشکی پوست نمیشوند. حتی یک درصد SLS ، پودر کف زا و سرطان زای صابونی ندارند و غنی از روغن‌های مفید و مواد اولیه گیاهی و مفید است.

صابون دستساز روشن کننده زینک زرد:

تقریبا تمام کسانی که پوست خشک و حساسی داشتند، با یکبار از استفاده از این صابون آن را به بقیه صابون‌های ما ترجیح دادند. مواد اولیه این صابون شامل روغنهاى خوراكى زيتون بکر، نارگيل مالزی، كرچك، افتابگردان ارگانيك، كانولا، پودر زردچوبه، پودر اکسید دوزنگ محصول MERCK آلمان است. زردچوبه سرشار از کورکومین و آنتی اکسیدان است، و زینک اکساید MERCK آلمان که یک ضد التهاب و ضد باکتری قوی است.این ترکیبات نتیجه فوق العاده‌ای برای روشن کنندگی پوست و لکه‌های پوستی مخصوص پوست خشک به ارمغان می‌آورد.

صابون دستساز روشن‌کننده شیر عسل جو:

بهترین تجربه این صابون برای افرادی‌ست که پوست اگزمایی دارند. میدانید که اگزما از اثرات خشکی زیادی پوست است. این صابون غنی از شیر شتر است. شیری که طلای بیابان معروف است. ویتامین C، آلفا هیدروکسل اسید، الاستین، اسید لاکتیک و لانولین دارد. عناصری که به جوانی بیشتر پوست کمک میکند. باعث نرم‌تر شدن پوست میشود. بخاطر وجود زردچوبه خاصیت روشن کنندگی و بخاطر جو دوسر خاصیت ضد التهابی دارد.

صابون دستساز بابونه:

صابون دستساز بابونه به خوبی بعد از شست و شو اثرات رطوبتی و تغذیه‌ای آن روی پوست بجا می‌ماند. روغن بابونه بکار رفته در این صابون از بابونه های کوهی ارگانیک كوه هاى سرسبز آذربايجان و منطقه بكر سلدوز بدست آمده است. این بابونه ها بيشتر از چهل روز با روغن زيتون خالص همنشينى كردند. این روغن برای موهای خشک و آسیب‌دیده هم مفید است ، رطوبت پوست و مو را حفظ و مو را از درون تقویت می‌کند و باعث نرمی آن نیز می‌شود. در اغلب شامپوها از بابونه استفاده می‌‌شود چرا که باعث درخشش و براق شدن موها می‌شود. از این صابون علاوه بر شستن صورت و بدن برای موی سر نیز میتوانید استفاده کنید.

 صابون دستساز شی باتر کودک:

تمامی محصولات بهداشتی و شست و شوی کودک بر پایه حفظ رطوبت پوست آنهاست. کودکان پوست لطیف و حساسی دارند. انتخاب کنید برای پوست کودکتان یک شوینده صنعتی که فقط برای ایجاد کف از پودر سرطان زای SLS استفاده میکند، میپسندید یا یک محصول دستساز ارگانیک که میتوانید به هر آزمایشگاهی ببرید و از سلامت 100 درصد آن مطمئن شوید. از اینکه حتی یک گرم SLS در آن استفاده نشده، غنی از شی باتر مهم‌ترین روغن تغذیه پوست کودک و همچنین روغن زیتون بکر، روغن نارگیل برند CBC مالزی، روغن کرچک، روغن شحم گاو، شیر نارگیل خالص ارگانیک و روغن تاثیر گرفته ی گل همیشه بهار است. این صابون‌ها قطعا بهای برابری با یک صابون صنعتی یا شامپو بدن صنعتی ندارند! ما بهای سلامتی خود و کودکمان را در این صابون میپردازیم. این صابون برای بزرگسالانی که پوست خشک وحساسی دارند بسیار مفید است. 

پیشنهاد میکنیم در کنار این صابون‌ها از حوله‌های تماما پنبه دستبافت هنرچی هم استفاده کنید. میتوانید در این مقاله 4 مدل حوله حمام دستبافت پنبه‌ای هنرچی و در مقاله‌ای دیگر 3 مدل از پرفروش‌ترین حوله‌های دست صورت دستبافت پنبه ای را ببینید و آشنا شوید. 

 

مطالب مرتبط


۱۶ شهریور ۱۴۰۰
خرید صنایع دستی نفیسی مانند پته دوزی صرفا یک خرید نیست. رودوزیهایی سنتی مانند پته، سوزن دوزی و یا بافتهایی مانند فرش دستبافت، هرچقدر در...
۱۶ شهریور ۱۴۰۰
واقعا چه فاکتورهایی را لااقل در ظاهر برای تشخیص یک صابون دستساز باکفیت باید در نظر گرفت؟ داستان SLS در صابونهای صنتعی چیست؟
۱۶ شهریور ۱۴۰۰
همراه ما شوید تا بدانید این سفال چگونه ساخته میشود؟ چرا بهای بالایی دارد بهایی به ارزش جلوگیری از قاچاق سوخت. تا بدانید نقوش پر...

دیدگاه ها